بابک دین پرست روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای دیسام سیاهکل به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در استان گیلان از ۱۳ هزار واحد تولیدی موجود 2 هزار واحد راکد و غیر فعال است ، افزود : تلاش می کنیم تا سرمایه گذاری های انجام شده در این واحدها دوباره به مدار تولید برگردد.

وی در مورد شهرک گلخانه ای دیسام سیاهکل هم خاطرنشان کرد : اجرای کامل این پروژه ، تلاش و همکاری تمامی دستگاه های ذیربط در استان گیلان را می طلبد.

مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی گیلان هم در زمینه این پروژه گلخانه ای گفت : این مجموعه حدود ۹۰ هکتار وسعت دارد که تاکنون برای اجرای آن با پنج سرمایه گذار به مساحت ۶۰ هکتار قرار داد منعقد شده و مدت زمان اجرای پروژه هم سه سال تعیین شده است که با اجرای آن حداقل برای 500 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

مختار مهدیزاده با اشاره به اینکه برای زیرساختهای این پروژه حدود ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری هزینه شده است، گفت : به منظور احداث هر هکتار گلخانه هیدروپونیک حدود ۵۰ میلیارد ریال و برای هر هکتار گلخانه شیشه ای حدود ۱۳۰ میلیارد ریال نیاز است ضمن اینکه زیرساخت هر هکتار گلخانه پنج میلیارد ریال هزینه دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر پنج سرمایه گذار ، با دو سرمایه گذار دیگر هم اخیرا قرار داد منعقد شده و برای ساخت گلخانه های این پروژه هم حدود شش هزار میلیارد ریال هزینه نیاز است.

وی ادامه داد : این گلخانه ها در زمینه تولید محصولاتی چون سبزی ، صیفی ، پرورش گل و گیاه و نهال فعالیت خواهد کرد و محصولات آنها بیشتر از طریق بندرآستارا و انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می شود.

وی  افزود: با راه اندازی این طرح در هر هکتار گلخانه ای سالانه ۶۰۰ تن خیار ، ۵۰۰ تن گوجه فرنگی ، ۳۵۰ تن بادمجان دلمه ای ، ۱۲۰ تن توت فرنگی و دیگر محصولات کشاورزی تولید می شود.

طرح شهرک گلخانه ای دیسام شهرستان سیاهکل با  مساحت حدود ۹۰ هکتار، صدور مجوزهای آن از سال ۸۷ آغاز و از سال ۹۵ به شرکت شهرک های کشاورزی تحویل داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور روز سه شنبه به همراه معاون امور اقتصادی استانداری از شهرک گلخانه ای دیسام سیاهکل بازدید کردند.

شهرستان سیاهکل در ۵۰کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.