زلیخا پورقبادی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری افزود: پرداخت این تسهیلات از سال ۹۶ آغاز شده و سهم خرم آباد از ۳۸۶ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایری لرستان ۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معادل ۲۵.۷۴ درصد است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۷۵ طرح با ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی یکهزار و ۶۹۶ نفر به بانک معرفی شده که ۲۴۴ طرح برای ایجاد یکهزار و ۲۴۳ فرصت شغلی به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت رسیده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی تصریح کرد: از مجموع ۱۳۶ میلیارد تومان سهم لرستان، ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در خرم آباد برای ایجاد ۳۴۱ فرصت شغلی جذب شده است.

پورقبادی با بیان اینکه این اعتبارات شناور بوده و سهم شهرستانی مشخص نیست ادامه داد: نظارت جدی بر اشتغال روستایی اعمال می شود و ۲۳۱ طرح به ترتیب  شامل ۱۳۴مورد کشاورزی، ۸۰ فقره صنعتی، ۱۵ میراث فرهنگی و ۲ مورد فناوری اطلاعات پیگیری شده اند.

وی افزود: در این راستا انحراف ۳۶ طرح به دلیل جابجایی از روستا و عدم اجرای طرح، شناسایی شد و اقدامات قانونی در این خصوص صورت گرفت.

سهم لرستان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر ۳۸۶ میلیارد تومان است که هریک از بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات و سرمایه در گردش به ترتیب ۲۰۶، ۱۱۹، ۴۹ و ۱۱ میلیارد تومان است.

از این رقم تاکنون ۲۲۲ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۲۱۵ میلیارد تومان آن جذب شده و قرار است با پرداخت تمامی سهم استان، بیش از پنج هزارفرصت شغلی ایجاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.