علی رسولیان روز پنجشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری بخش مرکزی مشهد افزود: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان در کمتر از یک سال تاکنون ۱۶۳ معین اقتصادی ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاهای استان را برعهده گرفته‌اند و این روند رو به افزایش است.

وی ادامه داد: هم اکنون  ۸۸۳ پروژه با سه هزار و ۵۰۰ زمینه اقتصادی مختلف و ایجاد سه هزار شغل در یک هزار و ۱۲۵ روستای استان اجرا شده یا در حال پیگیری است و تاکنون تفاهمنامه‌هایی با سرمایه‌گذاری ۱۲۸ هزار میلیارد تومان امضا شده که در حال اجراست. 

وی گفت: استان خراسان رضوی به برکت بارگاه ثامن الحجج (ع) و وجود سالانه حدود ۳۲ میلیون زائر از ظرفیت سرمایه‌گذاری و اشتغال بسیار برخوردار است و مسوولان ارشد استان نیز برای تسهیل امور در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اند و همه ارکان استان برای توسعه اقتصادی صمیمانه پای کار هستند.

رسولیان با اظهار امیدواری نسبت به افزایش همکاری‌های جمعی در راستای شکوفا سازی اقتصاد استان ذیل برنامه‌های مثلت توسعه اقتصادی و فرهنگی افزود: بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران هم اکنون نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی ۶،۰۳ درصد است که از متوسط کشوری چهار درصد کمتر و نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز به ۵۲،۵ درصد رسیده در حالی که این نرخ در کشور ۴۴ درصد است.

فرماندار شهرستان مشهد نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای برنامه کلان توسعه اقتصادی فرهنگی استان هم اکنون ۲۶۶ پروژه و ۲۸ معین اقتصادی در شهرستان داریم و تاکنون ۴۲ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه بین بخش خصوصی و معین های اقتصادی و بخش دولتی به امضا رسیده است.

سید محمدرضا هاشمی افزود: شهرستان مشهد دارای بیش از چهار هزار و ۴۴۰ واحد صنعتی و معدنی است که در حال حاضر بیشتر آنها فعال هستند و تلاش جدی برای راه‌اندازی برخی واحدهایی که به دلایل مختلف برای تولید دارای مشکل هستند در حال انجام است و مدیریت کلان استان در تلاش است هیچ واحد تولیدی به تعطیلی کشیده نشود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار و تولید در روستاها با توانمند سازی افراد و ایجاد واحدهای تولیدی کوچک در زمینه‌های مختلف در دستور کار و در حال انجام است تا جلو مهاجرت روستاییان به شهرها به نحو اصولی گرفته شود.

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای انجام انتخابات دوم  اسفند فراهم شده، تعرفه‌ها را دریافت کرده‌ایم و همه دستگاه‌های دست‌اندرکار در تلاش هستند تمام توان خود را بکار گیرند تا شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌ها و معین اقتصادی منطقه سه استان خراسان رضوی نیز گفت: امروز در راستای اهداف کلان مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استان ۵۶ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بخش‌های حمایتی دولتی شامل نمایندگان مجلس، مسوولان استانداری و امامان جمعه به امضا رسید که در ۲ بخش توانمندسازی شغلی بانوان و ایجاد واحدهای تولیدی اشتغال‌زاست.

عباسعلی بادیانی افزود: در این راستا ۹ مرکز توانمندسازی شغلی بانوان با ۲۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال سرمایه‌ در زمینه‌های تولید صنایع دستی، پوشاک، صنایع غذایی و پرورش دام و طیور فعالیت خود را در روستاهای شهرستان مشهد آغاز می‌کنند، ۴۷ واحد اشتغالزا نیز با  پنج هزار و ۲۹۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال سرمایه در زمینه‌های تولید مصنوعات فلزی سلولزی، قطعات فولادی، دامداری، کشاورزی، پرورش شترمرغ و اقامتگاه‌های بومگردی فعالیت خود را شروع می‌کنند که امید است با فعالیت آنها بیش از یک هزار فرصت شغلی مستقیم در روستاهای استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: بر اساس مفاد اجرایی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، سرمایه‌گذار متعهد به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان با هدف ایجاد اشتغال و تولید ثروت و رفاه می‌شود و بخش‌های دولتی نیز به عنوان معین اقتصادی و امام جمعه، نمایندگان مجلس و روسای دادگستری نیز به عنوان ناظر و ملزم به رفع موانع اداری سرمایه‌گذاری و تولید در کمترین زمان ممکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.