علی رسولیان روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: ۳۰۰ هزار شغل در این استان ایجاد شده و خالص اشتغال ۱۱۷ هزار نفر است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۶۳ معین اقتصاد مقاومتی در استان خراسان رضوی بر اساس طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار کار توانمندسازی مردم در روستاها را برعهده گرفته‌اند و در این طرح هزار و ۱۲۵ روستای استان مطالعه شده‌ و سه هزار و ۵۰۰  کسب و کار تعریف و توسط معین‌های اقتصادی در روستاها اجرا شده‌ است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و طبق برآوردهای صورت‌گرفته در استان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه‌گذاری وجود دارد.
رسولیان افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی ۵۲.۵ درصد است که این شاخص هشت درصد بیشتر از میانگین کشور است و در حوزه صادرات نیز تراز بازرگانی استان با یک میلیارد دلار، مثبت است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: اعتبارات تملک سرمایه ای هزینه‌ای خراسان رضوی در سال جاری ۲۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است که در ۱۰ ماه امسال ۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته‌است.
رضا جمشیدی افزود: پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از مبلغ تخصیص یافته به صورت  اسناد خزانه اسلامی و بقیه آن نقدی پرداخت شده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع وسعت معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستاست.

این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.