رحیم بنامولائی روز سه شنبه در حاشیه  هفتاد و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اشتهارد برگزار شد در جمع خبرنگاران  گفت: در شرایطی که‌ براساس تصمیم دولت مسوولیت صدور مجوز تولید و صادرات را به سازمان ملی استاندارد محول شده است، متاسفانه دست اندازهایی ایجاد شده که در این زمینه به تولید این محصولات ضربه وارد کرده است.
وی افزود: در این راستا هماهنگی لازم میان حوزه معاونت غذا و دارو، جهاد کشاورزی و دامپزشکی با مراجع دینی برای نظارت بر تولید محصولات حلال ضروری است. نبود هماهنگی بین ارگان های یاد شده مشکلاتی در امر صادرات به وجود آورده است.

بنامولائی  تصریح کرد: در مسیر تولید محصولات حلال یک سری مسایل ازجمله فرایند و الزامات که باید مورد توجه قرار گیرد  پیش بینی نشده است، لذا ضروری است این مهم‌ در نشست های کارشناسی پیگیری شود تا تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشوند. 
وی گفت: نظر به اینکه  رعایت یک سری احکام شرعی در تولید ضروری و الزامی است، بنا بر این بایستی در این زمینه به مسوولان فنی آموزش های لازم  داده شود تا تولید کننده مجبور به جذب ناظران شرعی که هزینه بر است‌ نباشد.

رییس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری از سخنانس به مشکلات برق رسانی در شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: بر اسا س ماده ۵۴ احکام دائمی برنامه توسعه کشور دولت دستگاه های ذیربط را مکلف کرده است،  خدمات برق رسان  در شهرک های صنعتی را تا مقابل درب کارخانه ها تامین کند.
وی همچنین به سقف اعتباری بانک های استان اشاره کرد و گفت: کمیسیون سرمایه گذاری  اتاق بازرگانی با نگاه کارشناس پیشنهاد های در این زمینه دارد.
رییس  اتاق بازرگانی گفت: اجرای دقیق و کامل ماده (۷) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با موضوع ساماندهی و کاهش مراجعات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به واحدهای تولیدی و افزایش اعتماد متقابل میان دولت و کارآفرینان در راستای تحقق دولت الکترونیک از دیگر مطالبات بخش خصوصی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.