به گزارش ایرنا رضا اسلامی عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان لاهیجان افزود: با ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور، این مدیریت در سطح استان ها به عنوان یک سازمان نظارتی ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان ها از نظر تامین بودجه هنگام بحران و حوادث برای رفع مشکلات مردم نباید مشکلی داشته باشند زیرا می توانند از بودجه های جاری هزینه کنند که بعد این اعتبارات بتدریج جایگزین خواهد شد.

وی اضافه کرد: هفته جاری اولین جلسه ستاد بحران استان براساس قانون جدید تشکیل خواهد شد که در آن پیشگیری ها، هماهنگی ها و انجام عملیات پاسخگویی در استان مشخص و موضوع قانون جدید ستاد بحران کشور در این جلسه تبیین می شود.

اسلامی یادآور شد: کلیه شهرداری ها باید طرح های مطالعاتی خود را به این ستاد در استان ارایه دهند تا نسبت به اختصاص اعتبار برای طرح های آنان تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: ادارات باید با پاکسازی کانال ها، بوته زنی و قطع شاخه درختان در مسیر سیم ها ، کابل های برق و رسوب برداری از مسیل ها به موقع اقدام کنند تا هنگام حوادث، مشکلی پیش نیاید و اگر مشکلی باشد آنها باید پاسخگو باشند .

سیداسماعیل میرغضنفری فرماندار لاهیجان نیز اظهار داشت: باید در مواقع بحران تمامی امکانات و تجهیزات موجود بخش اداری و بخش خصوصی پس از تعمیر و روزآمد شدن ، در اختیار مدیریت بحران شهرستان قرار  گیرد.

وی با اشاره به اینکه بزودی در اولین فرصت مانور ناگهانی برای آزمایش توان آمادگی مدیران و مسئوولان شهرستان انجام خواهد شد ، افزود: همه مدیران و مسئولان شهرستان باید در آماده باش کامل باشند و تمامی امکانات و تجهیزات نیز به روز شوند تا هنگام وقوع هر حادثه  و بحرانی، در کوتاه ترین فرصت بتوانند در صحنه حاضر شده و پاسخگو باشند.

وی بر آماده باش بودن همه دستگاه و اقدامات پیشگیرانه از قبیل لایروبی رودخانه ها، انهار و کانال های خروجی آب های سطحی و ذخیره سازی آرد کافی برای نانوایی ها تاکید و تصریح کرد: بخشداران و دهیاران باید ترتیبی اتخاذ کنند که تمامی امکانات محلی حتما در هنگام بحران ها و رفع مشکلات برای خدمت رسانی  مردم بکار گرفته شوند و حق الزحمه این تجهیزات نیز از محل دهیاری ها و یا از محل های دیگر پرداخت می شود .

فرماندار لاهیجان گفت: یک میلیارد تومان به دستگاه های مختلف شهرستان برای اقداماتی نظیر دیواره سازی و لایروبی ها اختصاص داده شده است.

میرغضنفری تاکید کرد: هنوز جابجایی و اسکان مردم در منطقه رانشی سوستان لاهیجان که واحدهای مسکونی آنان طی چند سال گذشته  دچار خسارت شده بود، از دغدغه های مدیران شهرستان  به شمار می رود که باید مدیران ذیربط از جمله بنیاد مسکن در این زمینه اقدام کنند.

شهردار لاهیجان نیز در این جلسه گفت: نقشه پهنه بندی مناطق مستعد آبگرفتگی شهر لاهیجان تهیه و در این طرح کلیه مناطق در معرض آبگرفتگی مشخص شده و با اعتبار اختصاصی سفر ریاست جمهوری مشکل لایروبی رودخانه لاهیجان حل خواهد شد.

مسعود کاظمی خاطرنشان کرد: لایروبی کانال ها و انهار شهر لاهیجان و جمع آوری آب های سطحی، در دستور کار شهرداری قرار دارد و طی دو سال اخیر بسیاری از آبگرفتگی های این شهر که در بارندگی های شدید بوجود می آمد، رفع شده است.

لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

۶۰۲۹/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.