فاطمه خمسه روز پنجشنبه در نشست کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی قزوین افزود: اموری مانند ساخت و ساز واحدهای تولیدی، مسکن و ویلا و ... باید در زمین هایی که قابلیت کشاورزی نداشته و  یا پس از بررسی های قانونی لازم در اراضی که به لحاظ کشت و کار درجه دوم و سوم هستند، احداث شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های مجموعه جهاد کشاورزی و امور اراضی توقف و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز در استان است.

خمسه اظهار داشت: مجوز احداث واحد تولیدی، تغییر کاربری و اطاقک کارگری و نگهبانی بر اساس قانون تنها از طریق کمیسیون مربوطه صادر خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تشدید برخورد با متخلفان و تغییر دهندگان غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی، افزود: با هماهنگی انجام شده با سایر ادارات کل و دستگاه های اجرایی، واحد های تولیدی  و متقاضیان ساخت و ساز قبل از هرگونه اقدامی باید برای فعالیت مجوز تغییر کاربری دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی رسالت اساسی ماست و در این خصوص از همه امکانات و ظرفیت های قانونی خود استفاده می کنیم.

در این نشست ۳۵طرح تولیدی و اطاقک نگهبانی برای تغییر کاربری درکمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مطرح شد.

استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.