عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی و دیگر عناصر استراتژیک که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در شهرک صنعتی تحقیقاتی استان البرز انجام شد اظهارداشت:  توجه ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان البرز در روند توسعه بخش صنعت این استان تاثیر گذار بوده و امروز شاهد  شکل گیری کارخانه نوآوری،‌ صندوق شکوفایی و طرح های دیگر در البرز هستیم .

وی ادامه داد: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  شناخت بالایی از وضعیت صنعت و تولید البرز دارد و این امر موجب شده تا شاهد تحولاتی در زمینه صنعت و اقتصاد البرز باشیم .

استاندار البرز افزود:  رونمایی از پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی و عناصر استراتژیک  کشور در  البرز اتفاق نادری برای این استان است.

شهبازی بیان داشت: امروز تیم فعال در استان البرز پیا کار آمده و اکنون شاهد راه اندازی یکی از  مجموعه های  بزرگ صنعتی  در شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش هستیم .

وی تاکید کرد که  یکی از ماموریت‌های نمایندگان عالی دولت در استان‌ها،‌ حمایت ، پشتیبانی، همراهی و هم‌افزایی  در امر  سرمایه‌گذاری و افزایش تولید است .

استاندار البرز گفت : هفته آینده برای تاثیر گذاری بیشتر اقتصادی  تفاهم نامه پارک علم و فناوری در البرز منعقد می شود.

مرکز تحقیقات وفرآوری مواد معدنی ایران مستقر در شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش برای نخستین بار در کشور موفق به بومی سازی دانش استحصال عناصر نادرخاکی و دیگر عناصر استراتژیک شده است.

شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش وابسته به وزارت صنعت ، معدن و تجارت به وسعت یکصد هکتار در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز مستقر است و اکنون ۱۵ سوله و واحد تولیدی و دانش بنیان در آن فعالیت می کنند.

قرار است تعداد واحدهای تولیدی صنعتی و تحقیقاتی این مجموعه در سال آینده به ۲۵۰ واحد با اشتغالزایی بیش از ۲۵۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.