به گزارش ایرنا، جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی اقتصادی استانداری البرز عصر سه شنبه در نشستی با روسای دانشگاه ها و مراکز علمی استان که با هدف راه اندازی صندوق پژوهش البرز برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۶۴ واحد صنعتی دانش بنیان در استان البرز فعالیت می کنند که برخی از این صنایع نه تنها در کشور و بلکه در دنیا نیز بی نظیر هستند.

تحقیقات گسترده ای به خصوص توسط نخبگان و دانش پژوهان جوان انجام می شود که برای اینکه بتوانند حاصل فعالیت های علمی و تفکر و ایده ای که دارند به صورت تجاری سازی در بیاورند، با محدودیت های مالی روبرو هستند.

 از سوی دیگر سیستم بانکی ما برای پاسخگویی به اینگونه افراد که کاری انجام می دهند به طور معمول با ریسک پذیری بالا و صنعتی جدید است که برای سیستم بانکی ما شاید پذیرش این ریسک بسیار سخت باشد که به همین منظور در کشور اقداماتی از جمله راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از اینگونه فعالیت و تحقیقات تشکیل شده است.

با توجه به داشتن این ظرفیت های علمی و تحقیقاتی بالای البرز و با تاکیدی که استاندار داشته اند مسئولیت شروع عملیات صندوق پژوهش و فناوری را به پارک علم و فناوری استان واگذار و به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز به عنوان نماینده دولت برای پیگیری این موضوع مسئولیت داده شده است.

شاهمرادی با بیان ابنکه ۴۹ درصد سهام این صندوق می تواند دولتی باشد اظهار داشت: البته تاکید ویژه استاندار بر این است که صندوق به سمت دولتی شدن حرکت نکند و سهم دولت کمتر و کمتر شده و سهم مراکز خصوصی و پژوهشی و علمی بیشتر شود.

وی با توجه به ضروری بودن وجود این صندوق در استان اظهار داشت: ایجاد این صندوق می تواند رشد شتابانی به ایده های خلاقانه، دانش بنیان و تجاری سازی ایده هایی که با مشکل مواجه شده اند بدهد.

شاهمرادی با بیان اینکه تاکید استاندار برای استفاده از تمامی ظرفیت های استان برای تشکیل این صندوق است عنوان کرد:

امیدواریم با حمایت های مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی  بتوانیم در سال های آینده بتوانیم صنایع و تکنولوژی های جدید که حاصل تفکر جوانان و دانش آموختگان ما است را هر چه بیشتر معرفی که این کار اشتغال و تولید را در البرز رونق خواهد داد.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.