رئیس دانشگاه بجنورد روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت دانشگاهی توسعه فناوری این مرکز آموزش عالی در سال ۱۳۹۷ به ثبت رسیده بود که تاکنون موفق به ثبت ۵ اختراع، انتشار مقالات و کسب جوایز متعدد در زمینه بهینه سازی سیستم ها و مدیریت سبز شده و توانسته ۳ محصول محوری را نیز به تولید برساند.

احمد محقر، این محصولات را شامل دستگاه زردسوزکن مشعل توسط نبولایزر (افزاینده راندمان و کاهش آلاینده مشعل­های گازی)، دستگاه چیلر آبگرمکن تلفیقی یکپارچه و دستگاه ذخیره ساز شیمیایی سرما دانست.

محقر افزود: انجام تحقیقات کاربردی، تولید محصولات یا فناوری نوین، ارائه خدمات تخصصی علمی، تحقیقاتی و فنی، ارائه خدمات توسعه کارآفرینی، ارائه خدمات توسعه محصول جدید و  ارائه خدمات ورود کسب و کار به بازار بین المللی و جهانی کردن آن‌ها از دیگر زمینه های فعالیت شرکت دانشگاهی توسعه فناوری این مرکز آموزش عالی است.

شرکت دانشگاهی توسعه فناوری دانشگاه بجنورد در سال ۹۷ در این مرکز آموزش عالی ایجاد شده که ۳۵ درصد سهام آن مربوط به دانشگاه و ۶۵ درصد متعلق به اعضای هیأت علمی و بخش خصوصی است که در زمینه محیط زیست و انرژی فعالیت می‌کند.

در این شرکت تجهیزات آزمایشی با همکاری کارخانه‌ها و صنایع نصب شده و تاکنون سه میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این آزمایشگاه هزینه شده است.

دانشگاه بجنورد در مهر سال ۱۳۹۴ راه اندازی شد و هم اکنون افزون بر چهار هزار دانشجو در ۴۷ رشته تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی زیر نظر ۱۷۰ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.