مسوول اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عصر سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر و افتتاح نخستین جشنواره ره اورد سرزمین نور که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد, گفت: برای شرکت در این جشنواره از تمام اقشار جامعه و همچنین پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس دعوت می شود تا دستاوردهای خود از دوران دفاع مقدس و مناطق عملیاتی را به زبان هنر دربیاورند.

جشنواره ره آورد سرزمین نور چندین سال است که به صورت کشوری برگزار می شود.

سعید اخلاقی افزود: در سال های نخستین پس از جنگ و دفاع مقدس یک حرکت و عملیات بزرگی با عنوان راهیان نور با اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شروع شد.

وی اظهار داشت: این حرکت سالیان سال ادامه یافت تا اینکه مورد عنایت و حمایت ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

دبیر برگزاری جشنواره ره آورد سرزمین نور با بیان ابنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی  از راهیان نور به عنوان یک فناوری یاد کردند, گقت: ایشان راهیان نور را یک فناوری برای استخراج معدن تمام نشدنی دفاع مقدس دانستند.

اخلاقی ادامه داد: تاکنون میلیون ها نفر در کشور افتخار آشنایی با فرهنگ شهدا و ایثار را پیدا کرده اند.

وی افزود: از امروز با رونمایی از پوستر این جشنواره, فراخوان آغاز شده و علاقه مندان می توانند آثار هنری خود را در سه بخش حرفه ای, مردمی و دانش آموزی تا روز ۲۳ بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیرخانه این جشنواره در کانون شهید سبحانی سپاه استان البرز مستقر است.

مسوول اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه استان البرز اضافه کرد: آثار هنری باید در زمینه های ایثار و شهادت, جبهه مقاومت و راهیان نور و در محورهایی همچون ادبی, خاطره, دلنوشته و عکس موبایلی, نماهنگ, پوستر, فضای مجازی, نرم افزاری, تحقیق و پژوهش ارسال شود.

وی ببان داشت: همچنین بخش ویژه این جشنواره شامل عکس یادگاری, دلنوشته یادگاری, عکس یادگاری و فیلم ۶۰ ثانیه است.

آیین پایانی این جشنواره در روز ۹ اسفندماه با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان اردویی و راهیان بسیج مستضعفان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.