علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در آیین گشایش دفتر مرکز آموزش مهارت آموزشی و مشاوره شغلی اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز در پردیس کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج افزود:  از این تعداد داوطلب ورود به مراکز فنی و حرفه ای بین ۴۵ تا ۶۰ درصد به دلیل دستیابی به مهارت  وارد بازار کار می شوند.

وی  ادامه داد: اکنون سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به نقش آفرینی استان ها روی آورده  چرا که به آینده ارتقای مهارت  می اندیشیم.

هاشمی بیان داشت : خوشبختانه شرکای توانمندی در بخش مهارت داریم به طوریکه از ابتدای فعالیت این سازمان تاکنون  ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد در امر مهارت آموزی مجوز فعالیت در رشته های مختلف دریافت کرده اند.

معاون وزیر تعاون ،کار  و رفاه اجتماعی افزود: از ۱۸ هزار مربی مهارت آموزی در سطح کشور ۱۲ هزار نفر از آنان تربیت شده در مرکز تربیت ملی مستقر در استان البرز هستند که پایه کار قرار گرفته اند تا این مجوزها را از ما دریافت کنند.

وی اظهار داشت: همانطور که میل  واشتیاق بخش خصوصی به موضوع مهارت آموزی زیاد شده، این رویکرد نیز در دانشگاه ها قوی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد از  ظرفیت آموزش و پرورش و ۳۰ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی باید تغییر جهت به سمت مهارت بدهند چرا که تلفیق توانمندی های حاصل از مهارت، دانش و آموزش می تواند زمینه ساز ارتقای توانمندی جامعه انسانی و جویای کار در فردا باشد.

هاشمی بیان داشت: این  موضوع بزرگترین اولویت کشور است و راهکار برون رفت از دغدغه بیکاری در جامعه به یک نیاز ملی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در تمام استان ها برنامه راه اندازی مراکز مشترک با دانشگاه ها را مدنظر داریم، افزود:  حدود ۲ ماه پیش با دانشگاه تهران قراردادی منعقد شد تا در جوار این دانشگاه کارگاه آموزشی  سازمان آموزش فنی وحرفه ای  را راه اندازی کنیم.

رییس سازمان آموزش  فنی و حرفه ای کشور ادامه داد:‌ در سطح کشور به دلیل پراکندگی و آرایش خوب در نقاط جمعیتی این امکان را داریم که زمینه ایجاد سطح دوره های عملی را در کنار دوره های تئوری برای تمام دانشگاه ها به خصوص دانشکده های فنی و مهندسی را فراهم نماییم.

۱۸ هزار مربی مهارت آموزی در کشور فعال هستند

معاون وزیر تعاون  گفت:  اکنون پنج هزارو۴۰۰  کارگاه آموزشی، ۶۰۰ مرکز آموزشی ثابت و ۱۸ هزار مربی در بخش دولتی و آموزشگاه های به عنوان یک ظرفیت ملی برای اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و کمک به مهارت فعالیت دارند.

هاشمی اظهار داشت: ارتقای مهارت در جامعه می تواند بستر را برای رویش صنایع بزرگ، کارآفرینی، پشتیبانی از کارآفرین و صنایع بزرگ ایجاد کند.

وی برگزاری دوره های ضمن کار و خدمت را بسیار مهم دانست و ادامه داد: همانطور که در مراکز اداری دوره های ضمن خدمت داریم رسالت ما هم ارتقای مهارت در زمان کار است که این مراکز در کنار مراکز بزرگ صنعتی می تواند این نقش را ایفا کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: برای راه اندازی مراکز مهارتی همجوار دانشگاه ها  هیچ محدودیتی نداریم ، ما باید منطبق با تغییر حاصل از تحول شگرف فناوری این زمینه را آماده پاسخگویی به مطالبات متناسب با جامعه کنیم.

 در این مراسم دفتر مرکز آموزش مهارت آموزشی و مشاوره شغلی اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز در پردیس کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج کار خود را در ساختمان معاونت آموزشی و دانشجویی آغاز کرد.

پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران قدیمی ترین مرکز آموزش رشته های کشاورزی در کشور است که در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.