به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، فرامرز به نژاد از اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح خط انتقال آب شهر هشجین خبر داد و گفت: به‌زودی با تعیین پیمانکار، اجرای عملیات اصلاح خط انتقال آب با هدف بهبود کیفیت آب شرب این شهر آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به پیگیری ها درخصوص علت پایین بودن کیفیت آب شرب هشجین، با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این شهر از یک حلقه چاه موجود در حاشیه رودخانه قزل اوزن تأمین می‌شود، گفت: آب موردنیاز این شهر از طریق خط انتقال به‌طول ۱۴ کیلومتر و طی پنج مرحله پمپاژ به ارتفاع ۸۰۰ متر به مخازن ذخیره انتقال می‌یابد.

به نژاد افزود: با توجه به پوسیدگی این خط در سال‌های گذشته و ترکیدگی مداوم آن در فصول گرم سال، در سال‌های گذشته حدود پنج کیلومتر از این خط انتقال در قسمت‌های حادثه‌خیز تعویض شده و جهت تأمین آب پایدار در کوتاه‌مدت نیاز به اصلاح باقی‌مانده خط انتقال به‌طول ۹ کیلومتر با اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و بازسازی و نوسازی تجهیزات ایستگاه‌های پمپاژ به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که در این راستا از اعتبارات در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح خط انتقال آب شهر هشجین اختصاص یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با اشاره به مشکل افت کیفیت آب شرب شهر هشجین در فصولی از سال اظهار کرد: به‌منظور حل این مشکل و تأمین آب پایدار و مطلوب در بلندمدت، اجرای سد و خط انتقال و تصفیه‌خانه آب توسط شرکت آب منطقه‌ای از سد هشجین پیش‌بینی شده، که مستلزم تأمین اعتبار است.

وی ادامه داد: اهالی خود شهر هشجین خواستار تأمین آب از چشمه سوسهاب هستند که بهسازی چشمه و واگذاری آن برای تمام فصول نیاز به اجرای ۲۶ کیلومتر خط انتقال با اعتباری افزون‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال دارد.

به‌نژاد با بیان اینکه در مطالعات آب شرب شهر هشجین از رودخانه قزل اوزن، سیستم پیش تصفیه و نصب آب شیرین‌کن پیش‌بینی شده است، یادآور شد: برای اجرای این سامانه حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در پایان با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای اصلاح خط انتقال، از  برنامه‌ریزی این شرکت برای تعیین پیمانکار و اجرای عملیات در آینده نزدیک خبر داد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1332509
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.