روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۵۴۳ را به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران اختصاص داد و نوشت: حضور مردم در انتخابات کشور را بیمه می‌کند.

ضریب امنیت پرواز در فرودگاه پیام بالا می رود، خانه‌های لاکچری در تور مالیاتی، دستگیری ۶ سرشاخه یک شرکت هرمی درکرج، توسعه مراکز خدماتی و درمانی فرهنگیان در البرز و حال آبخوان‌های البرز وخیم است از دیگر تیترهای صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه پیام آشنا سرمقاله خود را نیز به مطلبی با عنوان #نه_به_رقص_سیاسی به قلم الهام آمرکاشی اختصاص داد.

همچنین روزنامه پیام سپیدار مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۳۴۸ را به اظهارات مدیر اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس اختصاص داد و نوشت: خرید مسکن مهر پردیس برای دلال‌ةا اجباری است.

تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری البرز با حضور معاون اول رئیس جمهور منعقد می‌شود، بیشتر ترافیک اسلامشهر مربوط به این شهرستان نیست، رشد ۴۵ درصدی جمعیت در دماوند و شایعه سرقت اموال شهدای هواپیمای اوکراینی صحت ندارد از دیکر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه سپهر ایرانیان در شماره ۶۷۸ تشییع شهید سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه آمریکا دو «یوم‌اله» است، امروز نیاز ما به وحدت و یکپارچگی است، مشکلات دهه‌های گذشته آموزش و پرورش همچنان روی میز است، پرداخت وام هفت میلیونی به ۴۰۰ هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی و بوی بد پایتخت گوگردی است به عنوان تیترهای مهم صفحه نخست خود انتخاب کرده است.

همچنین روزنامه دنیای هوادار در شماره ۴۰۳۰، واکنش سپاه ضربه حیثیتی به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود، محور غلبه راهبردی با ایران اسلامی است، سپاه سیلی محکمی بر گوش استکبار نواخت و حسرتی که ابدی و امیدی که ناامید شد؛ کجا بهتر از تیم ملی امید برای آزمون و خطای بی تجربه ها!؟ را به عنوان مهمترین تیترهای صفحه نخست انتخاب کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت‌وگویی با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با عنوان «عمق چاه‌های آب در دشت تهران-کرج به ۲۰۰ متر رسیده است» منتشر کرد.

داوود نجفیان در این گفت‌وگو اظهار داشت: ما هر سال حدود ۸۰ سانتیمتر افت آب‌های زیرزمینی استان را داشتیم اما به دلیل بارندگی‌های سال گذشته و اقداماتی که برای استفاده بهینه از روان‌آب‌ها صورت گرفت، این افت به ۱۰ سانتیمتر رسید؛ این نشان می‌دهد که با اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی می‌توان آبخوان‌ها را نجات داد.

وی در خصوص روند کاهش سطح آب‌های زیرزمینی در استان البرز گفت: این روند افت تا زمانی که بارگذاری بر سفره‌های زیرزمینی و اضافه برداشت از آبخوان‌ها ادامه داشته باشد پابرجاست اما اگر اقداماتی که تحت عنوان طرح تعادل‌بخشی به آب‌های زیرزمینی به خوبی اجرا شود می‌توان از آن جلوگیری کرد.

نجفیان با بیان اینکه طرح تعادل بخشی در قالب ۱۰۵ پروژه بر عهده آب منطقه‌ای قرار دارد و سایر دستگاه‌ها چون توزیع برق، جهاد کشاورزی در آن مشارکت دارند گفت: هر کدام از دستگاه‌ها چند پروژه را در این طرح بر عهده دارند و برای هر استان هر برش استانی تدوین شده است.

خبرگزاری فارس استان البرز هم در گفت‌وگویی با عنوان «تعمیر ۴۹۲ واحد مسکونی مددجویی با کمک صدقات البرزی‌ها» به نقل از مدیر تأمین مسکن کمیته امداد امام (ره) البرز نوشت: بیش از ۱۱ میلیارد ریال صرف تعمیر ۴۹۲ واحد مسکونی مددجویان البرزی شده است.

مازیار محمدی با تشریح تنوع ارائه خدمات مسکن به مددجویان این نهاد در زمینه‌های خرید، ساخت و تعمیر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ درصد از مجموع صدقه‌های پرداختی مردم البرز به این نهاد صرف تأمین هزینه خرید و تعمیر مسکن خانوارهای تحت حمایت‌شده است.

مدیر تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با بیان اینکه در بین سرفصل‌های مختلف خدماتی این نهاد به محرومان سهم قابل‌توجهی از صدقات البرزی‌ها به امورات مسکن خانوارهای مددجو اختصاص‌یافته است، افزود: بیش از ۱۱ میلیارد ریال صرف تعمیر ۴۹۲ واحد مسکونی مددجویان البرزی شده که ۵۳۰ میلیون تومان از صدقه‌های پرداختی مردم البرز و ۶۲۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین‌شده است.

از مجموع ۲۲۲ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۶ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۵ ماهنامه، ۹ دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۱ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه و یک سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.