نور محمد فردی روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان البرز افزود: براساس سیاست‌های کلان دولت از توان سازمان پدافند غیرعامل نیز برای مقابله با شیوع این بیماری استفاده می شود.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایجاد حساسیت عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری، پرهیز از ایجاد نگرانی غیر واقعی در جامعه در ارتباط با مصرف مرغ و تخم مرغ دارای اهمیت بسیار است و دستگاه های مرتبط، صدا و سیما و خبرگزاری ها باید در این زمینه مشارکت کنند. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: پیشگیری باید برای پرسنل بهداشتی، متصدیان و کارگران مرغداری ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه های طیور ، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی صورت گیرد.
فردی گفت: آشنا کردن محیط بانان، صیادان و شکارچیان با بیماری، اقدام در مورد معدوم سازی تلفات در تالاب‌ها، مراتع، آبشخورها و زیستگاه‌ها بر اساس ضوابط سازمان دامپزشکی انجام شود. 
وی اضافه کرد: ضرورت دارد برای پیشگیری از بیماری، تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی استان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد، همچنین پیگیری و تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات اجرایی مقابله با بیماری صورت گیرد.

البرز به همراه استان های فارس، تهران، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و خراسان رضوی جزء ۹ استان برتر و پرتراکم در تولید مرغ است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.