حجت الاسلام  والمسلمین حکمت علی مظفری روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان طالقان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و آیت الله طالقانیافزود: باید به مردم تبیین کنیم تا معیارهای عقلانی را مورد توجه قرار دهند و به کسانی رای دهند که درد مردم را چشیده و توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد آن هستیم در تمام مناطق اگرچه شدت و ضعف آن فرق می کند برخی از افراد به شعور مردم توهین کرده  و با نهار، شام و توزیع پول به دنبال جلب آرای مردم هستند.

مظفری گفت: کسی که از بدو شروع مرتکب خلاف می شود چگونه می تواند نماد تفکرات عمومی و خاستگاه مردم شده و به عنوان نماینده در بخش های مختلف عرض اندام کند.

وی اضافه کرد: قانون باید برای ما محترم باشد ، برخی از این افراد (دواطلبان مجلس )  قبل از آغاز تبلیغات قانونی مرتکب خلاف می شوند درحالی که مردم می فهمند و در عمل باید اقداماتی از سوی مردم و مسوولان برای کاهش این تخلفات صورت گیرد.

مظفری اظهارداشت: تمام دستگاه های اجرایی و متولیان امر برگزاری انتخابات باید دقت لازم را در موضع گیری ها داشته باشند تا مردم فکر نکنند که از فرد یا جناح خاصی حمایت می شود.

وی افزود:  باید ( در امر انتخاب افراد ) به معیارهای مهم برشمرده  شده در مقوله های دینی و ارزش های اخلاقی که بارها  از زبان امام(ره) و مقام معظم رهبری مطرح شده توجه داشت چرا که بحث سرنوشت مردم است و متولیان نیز باید زمینه حضور مردم را در انتخابات فراهم کنند.

رییس شوراهای حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: متولیان با برگزاری انتخابات سالم شرایطی را فراهم کنند که  مردم احساس کنند آن چیزی که درصندوق می گذارند همان از صندوق بیرون آید.

مظفری ادامه داد: نگذاریم هیچ دخل و تصرفی در آراء مردم اتفاق بیفتد، ازیک فضاهایی که در حقیقت باید درحق عامه مردم مورد استفاده قرار گیرد نباید از این فضاها برخی از احزاب، اشخاص و جناح ها به نفع خود استفاده کنند، این هم حرمت شرعی دارد هم تخلف قانونی است.

وی افزود:  اخلاق و منطق ایجاب می کند متولیان امر این زمینه را برای تمام بخش ها آماده کنند حتی برای نامزدهای انتخاباتی ولو برای هر نوع  فکر، صنف و قشری باشند.

مظفری اظهارداشت: آنهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند مورد تایید همه هستند و همه مکلف هستیم که بسترها را برای حضور حداکثری مردم و انتخاباتی پرشور فراهم کنیم .

وی ادامه داد: انتخابات آتی  از نشانه های مردم سالاری دینی و  دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی و مراجعه به آرای مردم و اینکه  نظام مبتنی بر رای مردم است.

 رییس شورا های حل اختلاف کشور دربخشی از سخنان خود با اشاره به سفرهای استانی و شهرستانی رییس قوه قضاییه گفت: این سفرها با هدف آشنایی بیشتر با موضوعات مربوط به قوه قضاییه است و شرایط با حضور آیت الله رییسی تغییر کرده است.

وی افزود: اکنون  مشکلات و حوزه های بخش های مختلف اطلاعاتی جمع آوری می شود و مسایل پس از دسته بندی مورد پیگیری قرار می گیرد تا جایی که امکان پذیر است رفع شود .

مظفری گفت: مردم باید نسبت به نظام اسلامی احساس امیدواری کنند و  بحث فقط دستگاه قضا نیست چراکه دستگاه قضا جزیی ازاین نظام است.

وی ادامه داد: مسوولان از جنس مردم هستند باید به راحتی دردسترس مردم قرار بگیریم تا مردم مشکلات  خود را به راحتی درمیان بگذارند این شاخصه اصلی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی،  رییس قوه قضائیه برای بررسی مشکلات استان البرز امروز به این استان سفر کرده و  نمایندگانی از طرف رییس قوه قضائیه به شهرستان های استان اعزام شده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.