عطا الله ربانی روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه دایمی دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری البرز افزود: استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و فناور برای توسعه اشتغال با توجه به تحریم ها و با هدف خروج از بودجه متکی به نفت ضروری است.

وی ادامه داد: امروز با اتکا به ظرفیت های داخلی توانسته ایم به موفقیت های قابل توجه دست یابیم چنانچه در هفته گذشته شرکت های فناور البرز در نمایشگاه پژوهش این استان بیش از هفت میلیارد تومان قرار داد را با هدف بهبود هرچه بیشتر تولید داخل به امضا رساندند.

ربانی گفت: همچنین این شرکت های دانش بنیان البرز با حضور در نمایشگاه ملی پژوهش بیش از ۹۴ میلیارد تومان و حدود ۸۰ هزار یورو قرار داد را به امضا رساندند که ۲۵ درصد قرار دادهای کشور در این زمینه را تشکیل می داد.

وی اظهار داشت: حجم بالای قراردادهای فناورانه البرز در نمایشگاه های یاد شده حاکی سوق یافتن این استان سمت توانمندی های کشوری است. ربانی اضافه کرد: در گذشته اگر نیاز به تجهیزات و مواد اولیه از خارج از کشور بود امروز با تکیه بر دانش بومی توانسته ایم در مسیر خود کفایی هر چه بیشتر قرار گیریم.

در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان البرز با حضور ۳۰ شرکت، توان این استان در زمینه های تجهیزات پزشکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی در معرض نمایش قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.