به گزارش ایرنا احمد محمدی روز جمعه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری خوزستان که در محل تالار اجتماعات باشگاه نفت برگزار شد، اظهارداشت: در صورت ایجاد چنین شهرکی شرکت‌های صاحب‌نام که در زمینه ساخت تجهیزات، رشد پیدا کرده‌اند می‌توانند به‌منظور تکمیل زنجیره تولید گردهم جمع شوند و در تامین نیازهای صنعت کشور گام بردارند.

وی ادامه داد: ایجاد این شهرک در اهواز به بازسازی فوری قطعات مورد نیاز منجر می‌شود و علاوه بر این می‌توان برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به بازارهای منطقه‌ای نیز برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تحقق این هدفگذاری را منوط به همراهی و همکاری دیگر نهادهای مسئول در کشور دانست و افزود: همه نهادهای درگیر با بخش صنعت، می‌توانند در انجام این کار مشارکت داشته باشند و اگر این کار در خوزستان به عنوان زادگاه نفت صورت بگیرد، شاهد تاثیرگذاری بسیار خوبی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهیم بود.

محمدی با تاکید بر اینکه تا وضع مطلوب فاصله داریم، گفت: اما اطلاع رسانی صحیح از نیازهای روز صنعت نفت به سازندگان، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی به شتاب بیشتر برای تحقق چشم اندازها کمک زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۲ هزار قطعه و تجهیزات نسبتا پیچیده در صنعت نفت بومی سازی شده که از این بین ۲هزار و ۵۰۰ قطعه را شرکت های نوظهور دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری تولید کرده اند.

تولیدکنندگان در جریان هفت هزار و ۵۰۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت قرار می‌گیرند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اینکه صنعت نفت باید با سازندگان و تامین کنندگان شفاف باشد، گفت: طی اقدامی نیازهای این صنعت که شامل هفت هزار و ۵۰۰ قطعه و کالا می شود را به اطلاع صنعتگران و شرکت های دانش بنیان خواهیم رساند.

محمدی با تاکید بر اینکه در اجرای جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و همچنین پروژه های ۲۸ مخزن استفاده از توان تولید کنندگان داخلی هدفگذاری شده است، گفت: بر همین اساس قطعات مورد نیاز این طرح ها باید کاملا ایرانی باشند.

وی افزود: اگر دنبال خودکفایی، استقلال صنعتی، اشتغال مولد و بهره‌وری هستیم، بخش خصوصی می‌تواند موثر باشد تا در این مسیر به درستی حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: خروجی این نمایشگاه باید به سمت توانمندی تولیدکنندگان داخلی منجر شود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان که با همکاری شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نمایشگاه های ‌ بین‌المللی خوزستان برگزار شده از ۲۲ تا ۲۵ برای بازدید مراجعه ‌کنندگان دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.