دکتر سیدهادی احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در کرج اظهار داشت : اکنون در مناطقی مانند استان البرز داروی خاص این بیماری (کپسول تامی فلو)  فقط در داروخانه هلال احمر و داروخانه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان توزیع می شود که مشکلاتی برای تامین آن توسط بیماران یا همراهان آنان به دنبال دارد.

وی افزود: با توجه به فصل سرما و دوره شیوع بیماری آنفلوآنزا انتظار این است که وزارت بهداشت و درمان در بخش توزیع داروی خاص این بیماری به داروخانه ها اعتماد بیشتری کند چرا که انحصار توزیع این دارو سبب سرگردانی بیماران می شود.

احمدی  تاکید کرد که بیماری آنفلوآنزا قابل درمان بوده اما برخی مبتلایان به این بیماری ممکن است به علت داشتن بیماری های زمینه دچار مشکلات حاد شوند که دراین زمینه تامین دارو در سطح داروخانه ها حیاتی است.

بیماری آنفلوآنزا  که از حدود یک ماه پیش تاکنون در کشور شیوع یافته بنا به گفته کارشناسان بهداشت و درمان سرمای زودهنگام عامل انتشار گسترده این بیماری در منطقه است که تاکنون تعدادی از مبتلایان به این بیماری در کشور جان خود را از دست داده اند.

بنا به گزارش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این بیماری در حال مهار و کنترل است.

دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز به ایرنا گفت: کمبود داروی آنفلوانزا در استان وجود نداریم و  اکنون کادر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان  در تمام مراکز دولتی و خصوصی در حال خدمات رسانی به مبتلایان  بیماری آنفلوانزا هستند.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.