حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در جلسه کنترل و پیشگیری از آنفلوانزا در ساری افزود: تمامی نهادهای مرتبط در این زمینه و همچنین دیگر نهادها موظف هستند اطلاع رسانی درست در خصوص این بیماری به جامعه ارائه بکنند.

وی ادامه داد: این اطلاع رسانی باید به گونه ای باشد که تمامی مردم جامعه چه در روستاها و چه در شهرها با راههای پیشگیری و کنترل این بیماری آشنا شوند و بدین نحو جامعه را در مقابل آن واکسینه بکنیم.

معاون استاندار مازندران به استناد نظر کارشناسان بهداشت و درمان گفت: با ورود بموقع این بیماری قابل درمان است و نباید نگرانی در این خصوص در مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ نگرانی در استان مازندران در خصوص داروهای درمان این بیماری وجود ندارد، ادامه داد: خوشبختانه از نظر امکانات درمانی ، مازندران در وضعیت قابل قبول در این خصوص می باشد و دیگر امکانات برای پیشگیری از جمله واکسن نیز به اندازه نیاز در استان موجود است .

حسن نژاد از مسئولان خواست که با توجه به قرار داشتن در موج نخست بیماری آنفلوانزای نوع اول اقدامات لازم بهداشتی را در برخی نقاط جدی بگیرند و گفت: مهدهای کودک و مدارس از جمله این مناطق هستند که در زمینه کنترل بهداشت در آنها دقت و توجه ویژه ای در این روزها باید صورت بگیرد . 

وی همچنین به مساله شکار پرندگان در برخی شهرستان ها از جمله بابل ، بابلسر ، فریدونکنار و محمود آباد اشاره کرد و افزود : می بایست در این مناطق اطلاع رسانی به صورت بنر و پوستر انجام شود تا شکارچیان از راههای انتقال بیماری آنفلوانزای پرندگان آشنا شوند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  مازندران نیز در این جلسه گفت : موج نخست بیمای آنفلوانزای نوع اول بوجود آمده است که تاکنون ۳۷۶ مورد بستری بدلیل بیماری های حاد تنفسی انجام شد .

حامد روحانی زاده افزود : این افراد به انواع بیماری های حاد تنفسی از جمله سرماخوردگی ، برونشیت ، آسم و آنفلوانزا  مبتلا شدند که از این تعداد ۵۰ مورد بیمار آنفلوانزا نوع اول هستند .

وی گفت : تاکنون ۱۱ مورد فوتی داشتیم که مرگ براثر بیماری آنفلوانزای نوع اول برای ۶ مورد تایید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در هفته چهارم اپیدمی بیماری آنفلوانزا در استان قرار داریم ، افزود : هر یک تا سه سال اپیدمی این بیماری رخ می دهد که در سال ۱۳۹۴ یک اپیدمی این بیماری را پشت سر گذاشتیم .

وی تزریق واکسن برای افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و نیز افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند را توصیه کرد و ادامه داد : با توجه به اینکه موج دوم این بیماری بهمن ماه آغاز می شود به این افراد توصیه می کنیم تزریق این واکسن را جدی بگیرند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از فوت سه نفر براثر ابتلای به بیماری آنفلوانزای نوع اول در حوزه این دانشگاه خبر داد و گفت : همه این افراد مبتلا به بیماری زمینه ای بودند .

مدیر کل دامپزشکی مازندران نیز گفت : با توجه به انجام واکسیناسیون طیور واحدهای صنعتی استان ، خوشبختانه این واحدها در مقابل این بیماری واکسینه هستند .

حسین رضوانی ادامه داد:با توجه به وجود هشت میلیون قطعه طیور بومی در مازندران، نیاز است تا در این زمینه و راههای انتقال ویروس بیماری به افراد آموزش ها لازم ارائه شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.