محمود زمانی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری آنفلوانزا در تکاب وجود نداشته، افزود: از اواخر آبان ماه گذشته شاهد شیوع موج بیماری آنفلوانزا در تکاب بودیم و چرخه گردش ویروس این بیماری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با مداخله‌های به‌موقع پزشکی و بهداشتی، مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی عضو شورای بهداشت و اقدامات درمانی مناسب، روند شیوع بیماری آنفلوانزا در تکاب کنترل شده‌است.

وی ادامه داد: طبق اظهارنظر مسوولان بهداشتی تکاب، موج بیماری آنفلوانزا در ۱۰ روز آینده فروکش خواهد کرد و بررسی‌های آماری این بیماری نیز از امروز /پنج شنبه/ آغاز شده است.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از این بیماری و شکستن چرخه انتقال ویروس آن بین دانش آموزان، مدارس مقطع ابتدایی تکاب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری تعطیل شد که اقدامی بسیار موثر در کنترل بیماری آنفلوانزا در این شهرستان بود.

فرماندار تکاب با اشاره به تمهید گسترده دارویی، درمانی و آموزشی برای پیشگیری از این بیماری در تکاب اضافه کرد: همچنین برای کنترل شیوع بیماری آنفلوانزا در تکاب، آموزش های لازم به صورت حضوری به دانش آموزان، معلمان، کارکنان دستگاه های اجرایی و عموم مردم ارائه شده و پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان برای معاینه و درمان دانش‌آموزان به مدارس مراجعه کردند.

زمانی با بیان کمبودها و مشکلات تکاب در بخش بهداشت‌ودرمان گفت: کمبود فضای فیزیکی و پزشکان متخصص از مهمترین مشکلات مردم تکاب در بخش بهداشت‌ و درمان محسوب می شود، به‌گونه‌ای که شاخص استاندارد پزشک متخصص به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۴ پزشک است ولی اکنون در تکاب ۱۷ پزشک فعالیت می کنند و این شهرستان هم اینک با مشکل کمبود ۳۷ پزشک متخصص مواجه است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰۰ روستا در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و طبق اعلام وزارت کشور جزء ۳۱ شهر محروم و کم‌برخوردار به شمار می‌رود.

براساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، تاکنون سه نفر در این استان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است؛ این بیماری سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و باید آن را به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.