سالار قاسمی روز یکشنبه در نشست کارگروه ماده ۱۸  ویژه حمل و نقل دانش آموزان کرج اظهارداشت: در پی افزایش قیمت بنزین، وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین بنزین مورد نیاز سرویس مدارس و جلوگیری از افزایش هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدامات لازم را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان سرویس دانش آموزان در این استان حق افزایش خودسرانه هزینه سرویس را ندارند زیرا سهمیه بنزین دولتی برای آنان پیش بینی شده است.

ساماندهی مناسب سرویس مدارس به نحوی که امنیت و ایمنی دانش آموزان را تامین و کند و اعتماد و آرامش والدین را به همراه داشته باشد از مسائل مهمی است که همواره در این استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی شفافیت کاری فرآیند سرویس مدارس البرز را برای والدین در طول سال تحصیلی ضروری دانست و یادآورشد: ثبت قراردادها، ثبت نام رانندگان در سامانه سپند سرویس دانش آموزی ، تائید رانندگان و نظارت بر سرویس مدارس از مسائل مهمی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: اعضای این کارگروه باید به گونه ای فعالیت کنند که اولیا هیچ دغدغه ای درمورد سرویس حمل و نقل مدارس نداشته باشند.

قاسمی تصریح کرد: نظارت و کنترل سرویس های حمل و نقل  مدارس با همکاری تمام نهادها امسال با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت و با متخلفان برابر مقررات جاری برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: همکاری نیروی انتظامی و شهرداری برای نظارت بیشتر بر سرویس مدارسو همچنین آموزش عملی رانندگان به منظور ایمنی دانش آموزان در البرزنیز ضروری است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش البرز هم گفت: سرویس مدارس این استان برای نقل وانتقال دانش آموزان به مدارس از ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دایر شد.

بهنام میرزایی اظهارداشت: با توجه به هماهنگی انجام شده ، رانندگان سرویس مدارس برای انجام ارائه خدمات به دانش آموزان مدارس استان البرز مشکل ندارند.

وی تصریح کرد: حدود ۲۵ هزار دانش آموز البرزی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از سرویس مدارس استفاده می کنند که بیشتر آنان از نواحی ۴ گانه آموزش و پرورش کرج هستند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها نگران سرویس دانش آموزی در البرزنباشند.

در این نشست نمایندگانی از پلیس راهور، فرمانداری ، سازمان حمل و نقل و شهرداری کرج حضور داشتند و به بیان راهکارهای مناسب در خصوص سرویس دانش آموزی پرداختند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.