سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گوبا ایرنا اظهار داشت: تقویت پژوهش در مدارس این استان در ۲ بخش دانش آموزی و معلمان نیاز به ایجاد زیرساخت های حمایتی – اجرایی دارد.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم ایجاد جهاد علمی و بومی سازی پژوهش در حوزه های علوم پیشرو و تقویت بخش پژوهش به خصوص در حوزه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: پژوهش محوری در دو حوزه معلمی و دانش آموزی به ویژه تجاری سازی طرح های پژوهشی دانش آموزی نیاز به حمایت دارد.
وی ظرفیت پژوهش در استان البرز به خصوص در عرصه تعلیم و تربیت را در سطح بالایی ذکر کرد و یادآور شد: برای توسعه و تقویت آن به ویژه در مدارس نیاز به حمایت های مالی - اجرایی در سطوح استانی و کشوری داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزبیان داشت: دانش آموزان و معلمان در پژوهش سراهای دانش آموزی البرزطرح های پژوهشی مهمی را انجام می دهند که حمایت از آنها موجب تقویت پژوهش محوری در مدارس ، ایجاد انگیزه و امید در بین فعالان وعلاقه مندان به پژوهش می شود.
قاسمی یکی از اساسی ترین راه های رشد و توسعه آموزش و پرورش را کوشش درجهت ارتقای کیفیت آموزش از طریق پژوهش توسط معلمان و بهبود و بالندگی عوامل آموزشی ذکر کرد.
وی ادامه داد: پربازده ترین سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری روی هوش و تربیت توده مردم است لذا هر دانش آموز پژوهشگر، سرمایه انسانی محسوب می شود که در توسعه پایدار کشور نقشی موثر دارد.
وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم در راهکارهای مختلف به توسعه زمینه های پژوهشگری، افزایش توانمندی های حرفه ای، به انجام مطالعات راهبردی آینده نگر در آموزش و پرورش و تدوین برنامه های آینده پژوهانه، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش ، تدوین نظام جامع حمایت از پژوهشگران ، حمایت های مادی و معنوی از طرح های موفق و نوآوری های تربیتی بومی و تدوین نظام جامع حمایت از پژوهشگران تاکید شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: هرساله بیش از ۶ هزار اثر اقدام پژوهی معلمی - دانش آموزی در این استان انجام می شود به گونه ای که البرز در حوزه اقدام پژوهی حائز رتبه برتر کشوری می شود.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.