علی درویش پور روز چهارشنبه در مجمع خیرین دانشگاه فرهنگیان استان البرز که در فردیس برگزار شد، افزود: اعتبارات مدرسه سازی و عمرانی آموزش و پرورش البرز در سال ۹۶ حدود ۲۷ میلیارد تومان بود که امسال به ۸۶ میلیارد تومان رسیده است .

وی ادامه داد: اکنون استان البرز ۹۰ پروژه عمرانی آموزشی نیمه تمام دارد که تلاش ها بر تکمیل این پروژه ها تا پایان سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ معطوف شده است .

با بهره برداری از این فضاهای آموزشی یک هزار کلاس درس در استان البرز تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

معاون استاندار البرز در عین حال گفت که این استان به لحاظ سرانه ها و زیر ساخت های آموزشی با شاخص های جهانی و کشوری فاصله دارد.

درویش پور افزود:  متاسفانه آموزش و پرورش استان البرز در سرانه های آموزشی وضعیت مطلوب و مناسبی ندارد، میانگین سرانه آموزشی جهانی به ازای هر دانش آموز هشت مترمربع ، سرانه کشوری  ۵.۲۳ مترمربع و این سرانه در استان البرز ۳.۸۰ متر مربع است .

معاون استاندار البرز اظهار داشت: بخشی از این کمبودها به علت کم کاری ها در گذشته و مهاجرت های بی رویه است.

درویش پور ادامه داد: سالانه بیش از ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می شود، اگر شاخص ۳۳ نفر دانش آموز برای هر کلاس در نظر بگیریم معنایش این است که هر سال باید ۴۰۰ کلاس  جدید در استان احداث کنیم تا این سرانه حفظ شود.

وی گفت: استاندار البرز براین باور است که دانشگاه و آموزش و پرورش به عنوان رکن توسعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون استاندار البرز با اشاره به مشکلات دانشگاه فرهنگیان در ۲ بخش بانوان و مردان اظهار داشت : پردیس امیرکبیر دانشگاه فرهنگیان البرز ویژه بانوان با محدودیت فضای آموزشی مواجه است که قرار شد مدرسه همجوار در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد.

وی اشاره کرد: با تکمیل پروژه ساختمانی مدرسه قلم و انتقال دانش آموزان به این مدرسه، واگذاری  فضای آموزشی همجوار به پردیس امیر کبیر ن در اسرع وقت صورت خواهد گرفت. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.