معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزاظهارداشت : طرح تعالی با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در مدارس اجرایی شد.
مهریارکرمی با اشاره به اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه طرحی برای کیفیت بخشی و کیفیت سنجی براساس فرآیندهای مختلف است که از سال ۹۳ در مدارس متوسطه کشور اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: کسب مهارت های زندگی و پیشرفت علمی دانش آموزان، پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پرورشی والدین و مدارس را از دیگراهداف این طرح ملی عنوان کرد.
وی بیان داشت: درقالب این طرح میزان رشد و کیفیت آموزشی مدارس مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
 کرمی این طرح را گامی مهم برای کیفیت بخشی و کیفیت سنجی از فعالیت های مدرسه بر اساس شاخص ها و استانداردهای تعریف شده دانست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: در این طرح مدارس در سه سطح ممتاز، موفق و پویا دسته بندی می شوند.
وی با بیان اینکه دراجرای این طرح، بهترین طرح ها، ایده ها و برنامه ها ازمدیران مدارس البرز جمع آوری می شود، ادامه داد: پس از بازدیدها ی انجام شده، ۶۳ طرح تعالی مدیریت به مرحله استانی راه یافتند.
کرمی تصریح کرد: پس از ارزیابی داوران، ۵۳ مدرسه البرز در طرح تعالی مدیریت مدارس در سطح استانی برتر شناخته شدند.
این مسئول با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین باید مورد توجه خاص مدیران مدارس آموزش و پرورش قرار گیرد، اضافه کرد: طرح تعالی مدیریت یکی از بخش های سند تحول بنیادین را تشکیل می دهد لذا برای تحقق اهداف آن، ضرورت دارد مدیران مدارس این سند مهم را با دقت مطالعه کنند.
وی با تاکید بر مهارت آموزی و توجه ویژه به سواد رسانه، خلاقیت، نوآوری و مشارکت پذیری در مدارس خاطرنشان کرد: اولویت های مهم طرح تعالی مدیریت مدرسه، نگاه ویژه به دانش آموزان و افزایش سطح سواد اطلاع رسانی و ارتباطی است.
کرمی  به اهمیت مدیریت مدارس در عرصه تعلیم و تربیت پرداخت و یادآورشد: اگر باور مدیر تغییر کند، عملکردش هم تغییر می کند لذا مدیران مدارس را از سمت و سوی مسائل و مشکلات سخت افزاری باید به سمت اندوخته ها و تجربه ها سوق داد.
 مدارس منتخب در نواحی چهار گانه آموزش و پرورش کرج ، نظرآباد و ساوجبلاغ قرار دارند.

استان البرز ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه با ۵۰۰ هزار دانش آموزدارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.