حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی روز سه شنبه در همایش استانی یاوران وقف البرز که در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج برگزار شد، افزود:  وقف به همت واقفین خیراندیش از زمان رسول اکرم (ص)‌ تاکنون مسیر خود را برای کمک به بشریت طی کرده است.

وی با اشاره به حوادث عراق و سوریه گفت : هرچند دشمنان به ویژه صهیونیست ها با تشکیل اتاق فکر نا امنی در این کشورها را دنبال می کنند اما شاهد هستیم که شیعیان عراق و حجاز چه موکب هایی را در مسیر اربعین می زنند و در این مسیر حتی تمام داشته هایشان که ممکن است یک زیرانداز باشد را وقف می کنند.

وی افزود: استکبار نمی‌تواند با عقیده عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)‌و عاشقان شیعیان آن حضرت بجنگند و باید این عقیده را مواظبت کنیم.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع ) ادامه داد: با اینکه دشمنان اسلام گنبد و بارگاه امام حسن عسکری (ع)‌ را منفجر کردند اما این گنبد و بارگاه به زیبایی بازسازی شد.

وی گفت: همین نیت های پاک واقفین است که گنبدها و گلدسته ها را احیاء‌کرد و این مضاجع شریف که حکم ستارگان در آسمان را دارند تا مسیر هدایت همیشه هموار باشد دوباره برپا شد.

رضوی بیان داشت: نخستین واقفان دین، اهل بیت (ع) بودند به طوریکه امام باقر (ع) وصیت کرده بودند از زندگی شخصی‌شان به مدت ۱۰ سال مجلس روضه برای سیدالشهدا (ع) برقرار کنند زیرا 

 امام دید که با وقف می شود این سنت را احیاء‌کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی وقف هستیم، گفت: یکی از مولفه های سیستم اقتصاد مقاومتی وقف است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: وقف را باید زیربنای  اقتصاد مقاومتی بدانیم.

استان البرز دارای یک هزار و ۶۰۰ موقوفه و حدود ۱۳ هزار رقبه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.