انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان تهران افزود: پدافند غیرعامل موضوع با اهمیتی است و رهبر معظم انقلاب نیز بر اهمیت و حساسیت روز افزون آن تاکید کرده اند.

وی یادآورشد: به هر میزان که آگاهی و اشراف بیشتری بتوان در حوزه پدافند غیرعامل داشت به همان میزان نیز مقاومت، بازدارندگی و اثر بخشی کارها افزایش می‌یابد.

محسنی بندپی ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی های اربعین و ۱۳ آبان، حضور مردم را مهمترین عامل بازدارندگی توطئه‌های دشمنان و رکن پدافند غیرعامل برشمرد که می‌تواند در دل استکبار لرزه بیندازد.

استاندار تهران گفت: پدافند غیرعامل را باید به عنوان فرهنگ در میان همه آحاد مردم نهادینه کنیم و گسترش دهیم.

وی بین کرد: جمهوری اسلامی ایران که از بعد پیروزی انقلاب اسلامی به لحاظ سیاسی، اقتصادی، سایبری، بیوتروریسم و جنگ روانی همواره با توطئه‌های دشمنان درگیر بوده است، باید پدافند غیرعامل را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

محسنی بندپی ادامه داد: ابتدا لازم است که یک فرهنگ سازی و برنامه ریزی بلند مدت داشت تا بتوان زیر ساخت های مورد نیاز جمعیت ۱۴ میلیون نفری استان تهران را به ویژه در بخش آب و برق تامین کرد.

استاندار تهران گفت: در صورتی که مردم را بتوانیم در این زمینه با خود همراه کنیم، به اهدافمان به شکل موثرتری نزدیک می شویم.

وی خاطرنشان کرد: در دستگاه های دولتی نیز از منابع و امکانات موجود باید برای پایدار سازی و حفاظت از زیر ساخت ها بهره گرفت.

محسنی بندپی بر لزوم مستندسازی اقدامات و دستاوردهای تمامی دستگاه ها در زمینه پدافند غیرعامل تاکید کرد و مستند سازی را گنجینه ای بزرگ برای انتقال تجربیات به دیگران برشمرد.

استاندار تهران گفت: باید خود به آخرین دستاوردها در حوزه پدافند غیرعامل مجهز کرد و در جهت ارتقای آگاهی، اطلاع رسانی و مصون سازی دستگاه ها و زیر ساخت ها گام برداشت.

وی اضافه کرد: تلاش برای رونق تولید نیز یکی از اقدامات اساسی در زمینه پدافند غیرعامل به شمار می آید که در همین زمینه از تیر ۹۸ به این سو، شاهد ثبات قیمت ها و رونق تولید در هستیم.

استاندار تهران در پایان نشست شورای پدافند غیر عامل استان تهران که با حضور اعضای این شورا به میزبانی اداره کل آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد از طرح‌های پدافند غیرعامل این شرکت بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.