عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت البرز افزود: براین اساس باید برای ایجاد امکانات و فضاهای آموزشی  استان برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد:  رشد روز افزون مهاجرت گوی سبقت را از اعتبارات و روند ارتقا زیرساخت‌ها ربوده از این رو مسئولیت سنگینی بر دوش داریم چراکه باید متناسب با این روند برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
شهبازی گفت: امید است تمام استان‌های کشور برای شکوفایی و بهره برداری ظرفیت‌ها و امکانات برای مانایی جمعیت استفاده کنند تا فشار مضاعفی به سایر استان‌ها وارد نشود.
وی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز، افزود: باید از سوی این سازمان نشست‌های تخصصی و آموزشی برای تمام دستگاه‌ها برگزار شود.
استاندار البرز اظهار داشت: آمار دقیق و موثق، مبدا برنامه ریزی صحیح متناسب با جمعیت است از این رو دستگاه‌ها و به ویژه آموزش و پرورش باید در این زمینه با اهتمام  ویژه ای ورود کنند.
شهبازی خاطرنشان کرد: آمارها، اساس برنامه ریزی هستند از این رو نباید از آنها گذشت بلکه ضرورت دارد اطلاعاتی که از البرز به مراجع ملی می رسد، دقیق باشد.

وی با بیان اینکه سیاست های کلی جمعیت در ۱۴ بند از سوی مقام معظم رهبری به تمام دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده، گفت: بر این اساس ضرورت دارد با توجه به سطح انتظاری که تعریف شده، دستگاه‌ها نسبت به پیشبرد برنامه‌ها خود در این زمینه اقدام کنند.
استاندار البرز با قدردانی از عملکرد اداره کل ثبت احوال استان، افزود: این اداره کل در بروز رسانی اطلاعات و آمار، رتبه اول کشور را دارد.
وی با اشاره به اینکه شورای راهبردی جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است و در کشور به ریاست شخص رئیس جمهوری برگزار می شود، ادامه داد: برای برخی مسائل محلی که در این شورا طرح می شود می توان تدابیر استانی اندیشید و موضوعات کلان نیز در سطح استانی مورد بررسی قرار می گیرد.
شهبازی گفت: ما می توانیم از طریق این جلسات، تصمیم سازان ملی را از وضعیت استان مطلع کنیم و باید در نظر داشته باشیم که اساس اصلی آمارها و اطلاعات از استان به مراجع ملی برای بررسی و آنالیز، منتقل می شود.
وی افزود: امید است جمع آوری اطلاعات در کشور به صورت مدرن و ثبتی پیش برود چراکه درصد خطا و اشتباه از طریق کاهش می‌یابد.

سالانه به طور متوسط حدود ۸۰ هزار نفر از طریق مهاجرت‌ها به جمعیت البرز اضافه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.