در این آیین که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان البرز، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و علاقه مندان به فرهنگ و هنر همراه بود، هنرمندانی  از استان های لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین قطعه‌هایی از آثار استاد بختیاری در این آیین برای مخاطبان پخش شد.

پیکر زنده یاد بختیاری در بقعه متبرکه امامزاده طاهر (ع) دفن شده و با توجه به پیش‌بینی برگزارکنندگان مبنی بر استقبال پرشمار علاقه مندان، آیین نکوداشت و سالگرد این هنرمند فقید در تالار بزرگ نژاد فلاح کرج برگزار شد.

بهمن علاءالدین معروف به «مسعود بختیاری» خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز نامی بختیاری آثار ماندگاری را در حوزه موسیقی و ترانه بختیاری از خود به یادگار گذاشته است.

این هنرمند برجسته مهرماه ۱۳۱۹ در شهرستان مسجدسلیمان به دنیا آمد و حاصل سال‌ها تلاش او در حوزه موسیقی بختیاری در قالب آلبوم‌های مال‌کنون‌، ‌هی‌جار ، ‌تاراز، بر افتو، آستاره و ‌ویر در دسترس علاقه‌مندان به موسیقی بختیاری قرار گرفته است.

اسطوره‌ آواز بختیاری که از سال ۱۳۷۹ در شهرستان کرج سکونت داشت روز جمعه دوازدهم آبان‌ ۱۳۸۵ پس از طی یک دوره بیماری به دلیل نارسایی قلبی در سن ۶۶ سالگی در بیمارستان کسری جهانشهر کرج دارفانی را وداع گفت.

پیکر این هنرمندان در جوار تربت برخی از چهره‌های برجسته هنری کشورمان از جمله غلام‌حسین بنان، حبیب‌الله بدیعی، مرتضی حنانه و هوشنگ گل‌شیری در بقعه امام‌زاده طاهر (ع) کرج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.