این جشنواره ها تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس کشور اجرا می شود.

علی رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز و ۵ هزار فرهنگی به فرمان معمار کبیر انقلاب لبیک گفتند وبه شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج دانش آموزی در مدارس آغاز شده است ، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم هفته بزرگداشت بسیج دانش آموزی در استان ها را برگزاری یادوراه شهدای دانش آموز و فرهنگی تشکیل می دهد.

وی بیان داشت: شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی " دانش آموز انقلابی و مدرسه انقلابی انتخاب شده است زیرا در همه مدارس کشور بار دیگر دانش آموزان در چله انقلاب با آرمان ها ی امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.

رمضانی با بیان اینکه حرکت در مسیر آرمان های شهدا باید سرلوحه تحصیل و زندگی دانش آموزان قرار گیرد، اضافه کرد: انقلاب اسلامی به برکت ایثار و مجاهدت و خون پاک  شهیدان به موفقیت های بزرگی در زمینه های مختلف علمی و فناوری دست یافته است.

وی تصریح کرد: در دوران کنونی پاسداری از این دستاوردها تنها با الگوگیری دانش آموزان از ارزش ها و آرمان های شهدا امکان پذیر است.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دشمنان نظام می خواهند محیط های علمی و آموزشی کشور را از یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی خالی کنند اما دانش آموزان کشورمان با هوشیاری این اجازه را به آنان نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان بسیجی امیدهای انقلاب اسلامی برای تداوم مقاومت در برابر دشمنان هستند، افزود: دانش آموزان در تمام مراحل تحصیل خود به توصیه ها و منویات روشنگرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری عمل کنند.

رمضانی تاکید کرد: مسلح شدن دانش آموزان به سلاح ایمان و ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان و بدخواهان نظام و کشور موجب سعادت جامعه و تضمین کننده آینده ای روشن برای میهن اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.