رضا مددی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: اجرای سند تحول بنیادین در سال ۹۸ با یک دستورالعمل اجرایی شده است و به منظور شناخت بیشتر مجریان این سند مهم ، دوره های آموزشی برای استان ها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون این دوره آموزشی در ۲۷ استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه در۶۵۰ منطقه آموزشی به مدیران، معاونین و روسای ادارات و کارشناسان آموزش داده شد.

وی بیان داشت: بیش از ۲ هزار معاون پرورشی و آموزشی نیز آموزش های لازم را در خصوص ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین فرا گرفتند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیش از ۴ هزارنفر در۷۲۴منطقه آموزشی درحال آماده‌سازی بسته راهنمای مدرسه برای آموزش اجرای سند تحول هستند تا بسته یکپارچه سند تحول برای اجرا با توجه به نیازها و شرایط هر منطقه به مدرسه برود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال با هدف پرهیز از برنامه‌ریزی موردی و جزیره‌ای، انسجام در برنامه‌ریزی، توجه به ساحت‌های ۶ گانه تربیتی، توجه به اهداف مصوب دوره‌های تحصیلی و توجه به برنامه درسی ملی، تدوین راهنمای عمل مدرسه و انتظارات از مدارس را در دستور کار خود قرار داد ،اضافه کرد: این حرکت به تقویت مدیریت، ارتقای جایگاه و اختیار عمل مدارس منجر می شود.

مددی عنوان کرد: اکنون سند تحول بنیادین روند بومی سازی را در استان ها طی می کند که در استان البرز برش بومی سازی طرح سند تحول بنیادین همزمان با زنگ بازگشایی مدارس رونمایی شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش باید تا سال ۱۴۰۴ برمبنای سند تحول بنیادین حرکت کند، در این سند اعلام شده خدمات تربیتی بایستی متناسب با شرایط افراد ارائه شود.

مددی بیان داشت: امروز آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف خود مسیر را  از طریق سند تحول بنیادین مشخص می کند، در سند تحول بنیادین عنوان شده که تربیت رسمی در مدرسه رخ می‌دهد زیرا تربیت عمومی بر عهده آموزش و پرورش است.
وی افزود: سند تحول بنیادین از ۲ بخش اساسی تشکیل شده است که بخش اساسی آن در مبانی نظری سند است که پشتوانه علمی هر نوع کار در تعلیم و تربیت را شامل می‌شود که بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی عنوان شده است.
مددی تاکید کرد : سیاست‌گذاری های آموزش و پرورش باید توجیه‌پذیر و همچنین با اتکا به برنامه‌های سند تحول بنیادین پیش رود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.