سالار قاسمی شامگاه دوشنبه در سومین نشست شورای آموزش و پرورش البرز که در اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد، اظهار داشت: این موفقیت حاصل تلاش و همدلی فعالان عرصه تعلیم و تربیت ، اولیای دانش آموزان و مسئولان دلسوز در بخش مشارکت جویی با این نهاد مهم در استان است.

وی کسب رتبه های برتر در شاخص های ارزیابی از جمله علمی ، آموزشی، المپیادها ، فرهنگی، پرورشی ، خیرین مدرسه ساز ، ورزشی  و عمرانی را نشان از همت والای تلاشگران در این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: نگاه فرهنگی حاکم در استان ارزشمند است که باید قدردان این فرصت باشیم.

وی بیان داشت: با مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد نه تنها اعتبارات ملی و استانی آموزش و پرورش البرز کاهش نیافت بلکه شاهد رشد اعتبارات در سال گذشته و تا کنون در این استان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه  در سال گذشته به همت خیرین مدرسه ساز ۵۷ میلیارد تومان خیرین نیک اندیش برای ساخت کلاس های درس در این استان کمک کردند ، یادآورشد: ۵ درصد عوارض شهرداری نیز در این استان محقق شد.

قاسمی تصریح کرد: آموزش و پرورش البرز در توزیع کتب درسی دانش آموزان با داشتن جمعیت نیم میلیونی دانش آموزی رتبه دوم کشور را کسب کرد و کلاس بدون معلم هم  در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ندارد.

وی اضافه کرد: در اجرای پروژه مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به دلیل همکاری و مشارکت خیرین و مدیران همه دستگاه های اجرایی استان کارنامه موفقی داریم.

این مسوول با بیان اینکه تا 2 ماه آینده بزرگترین و مجهزترین درمانگاه فرهنگیان کشور در البرز به منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به فرهنگیان در کرج آماده بهره برداری می شود، عنوان کرد: تکمیل و توسعه درمانگاه فرهنگیان هشتگرد نیز با جدیت دنبال می شود.

قاسمی افزود: سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را با شعار تحول بنیادین، ارتقاء مدیریت و نشاط تربیتی در البرز آغاز کردیم که برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیاز به همراهی و همدلی همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت در این استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و رشد شاخص های آموزشی و تربیتی داریم.

احتمال سه شیفته شدن مدارس البرز

وی از کمبود فضای آموزشی و مهاجرت پذیری به عنوان یکی از مشکلات اساسی حوزه آموزش و پرورش البرز یاد کرد و گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود ۱۵ هزار دانشآموز به جمعیت دانشآموزی البرز که دلیل اصلی آن را مهاجرت تشکیل می دهد ، اضافه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: با کمبود فضای آموزشی در البرز، تعدادی از فضاهای آموزشی این استان در اختیار سایر دستگاه هاست که باید بازگردانده شود.

قاسمی اظهارداشت: حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز البرز در مدارس غیردولتی تحصیل میکند که ضرورت دارد از این مدارس در بخش واگذاری زمین و تسهیلات بانکی با سود مناسب حمایت شود زیرا در صورت نبود این مدارس ، همه مدارس البرز 2شیفته و احتمال سه شیفته شدن مدارس هم در استان وجود داشت.

وی بیان داشت: اجرای سند تحول بنیادین که بومی سازی شده است نیز نیاز به همراهی مدیران استان به ویژه در اختصاص اعتبارات مناسب به حوزه آموزش و پرورش دارد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.