اساسنامه پارلمان اولیا مدارس استان البرز در ۲۰ ماده به عنوان بزرگترین نهاد مردمی وابسته به آموزش و پرورش تدوین شده است.
مدیرکل آموزش آموزش و پرورش البرز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از راه اندازی این پارلمان را ایجاد ظرفیت و توانایی بهره گیری از خرد جمعی، هم افزایی افکار و ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات اولیا ، جمع بندی انتظارات اولیا از آموزش و پرورش و تصمیم گیری در این خصوص ذکر کرد.
سالار قاسمی ازتقویت ارتباط خانه و مدرسه، هم سویی روش های تربیتی خانه و مدرسه، نقش مشارکتی اولیا در سطوح مختلف تصمیم گیری وارتباطی اولیا با مدیران از مدرسه، منطقه و اداره کل و نظارت، پیگیری و مطالبه گری اولیا به عنوان دیگر اهداف راه اندازی پارلمان اولیا در مدارس البرز یاد کرد.
وی با اشاره به اینکه درسند تحول بنیادین و زیرنظام های آن به نقش محوری انجمن اولیا و مربیان تاکید شده است، خاطرنشان کرد: برای افزایش کارآمدی انجمن اولیا و مربیان مدارس ، ضرورت دارد طرح های ابداعی و خلاقانه به منظور بهره گیری مناسب از ظرفیت های انجمن برای پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور تدوین و اجرا گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این پارلمان در راستای ارتباط مستمر از طریق تشکیلات داوطلبانه به دلیل ایجاد ساختار مناسب ارتباطی می تواند برای بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل اولیا دانش آموزان به عنوان بزرگترین حامی آموزش و پرورش مفید و موثر باشد.
قاسمی یادآورشد: این پارلمان نقش موثری در تشکیل بانک اطلاعاتی ظرفیت های تخصصی اولیا دانش آموزان در مدارس البرز را نیز به همراه دارد.
وی با بیان اینکه پارلمان اولیا در شناسایی خیرین توانمند در بین اولیا موثر است، تصریح کرد: این پارلمان قدرت اجرایی ندارد و به عنوان شورای مشورتی در بیان نقطه نظرات ، جمع بندی ، تصویب و ارائه مصوبات پارلمان به مراجع مرتبط از جمله شورای آموزش و پرورش، شورای انجمن اولیا و مربیان مناطق و استان، شورای معاونین اداره کل و مناطق و دستگاه های برون سازمانی و پیگیری اجرایی مطالبات اولیا ایفای نقش می کند.
این مسوول ارکان این پارلمان را مجمع عمومی، هیئت رئیسه ، شورای هدایت، راهبردی و پشتیبانی و پارلمان مناطق عنوان کرد.
قاسمی تاکید کرد: اعضای پارلمان اولیا مناطق درپارلمان استان را ۱۴۱ نفر تشکیل می دهد که از دوم آبان ماه ۹۸ با حضورخانواده معظم شهدا ،مسوولان کشوری و استانی در البرز آغاز بکار می کند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.