رضا زینی وند مقدم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات دانش آموزی علمی کاربردی شاخه کار دانش با شرکت 196 نفر دانش آموز در 33 رشته به میزبانی استان البرز برگزار شد.
وی اظهار داشت:در این مسابقات مریم سلیمانی از شهرستان الیگودرز در رشته حسابداری موفق به کسب مقام اول شد.
زینی وند مقدم افزود: با توجه به سند تحول بنیادین و مشکل بیکاری جوانان تلاش جهت تجهیز هنرستان های استان و مهارت آموزی دانش آموزان امری بدیهی است.
وی اظهار داشت: در این راستا در برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش مکلف شده که تا سال 1400 نزدیک به 50 درصد جهت گیری آموزش های این نهاد را به سمت مهارت آموزی و تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش سوق دهد.
زینی وند مقدم بیان کرد: این موضوع در کل کشور 40 درصد و در لرستان 30 درصد تحقق یافته که امسال پیش بینی 5 درصد افزایش را برنامه ریزی کرده ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: در این ارتباط 18 هزار دانش آموز در 1109 کلاس درس هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان سازماندهی می شوند.
زینی وند با بیان اینکه زیرساخت های هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان مناسب نیست گفت: فضای آموزشی، نیروی انسانی کافی و متخصص و تجهیزات در هنرستان های استان وجود ندارد.
زینی وند مقدم افزود: امسال 500 دانش آموز هنرستان های استان به دستگاه های اجرایی برون سپاری شده اند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.