به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرز درآیین اعزام این کاروان،اظهارداشت: این اقلام و تجهیزات ورزشی و بهداشتی با اعتبارپنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان  به مدارس کم برخوردار استان به ویژه مدارس دخترانه ارسال شد.
سالار قاسمی خاطرنشان کرد: آغاز سال تحصیلی و پروژه مهر الگویی از یک فعالیت فراسازمانی، ملی و جهادی است که باید از ظرفیت معلمان و اولیای مدرس و دیگر ظرفیت های داخلی در کنار ظرفیت های خارجی مدارس بهره گیریم.
وی بیان داشت: ارتقای مدیریت یکی از شعارهای آموزش و پرورش درسال تحصیلی ۹۹-۹۸ است که این موضوع برای یک مدیر مدرسه بر اساس دانش، علم و اخلاق وی تعریف می شود.
قاسمی ادامه داد: نشاط تربیتی و مراقبت از سلامت دیگر شعار بازگشایی مدارس البرز است که این مهم در سند تحول بنیادین به عنوان یک اصل مطرح است.
وی گفت: امسال آموزش و پرورش البرز در المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزی کشور ۷۷ مقام ‌تیمی و ۱۴ کاپ اخلاق کسب کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز به بیان مدرسه محوری و پیاده سازی طرح المپیاد درون مدرسه ای در البرز پرداخت و افزود: از زمان اجرای این برنامه در سال ۹۳  تاکنون آمار دانش آموزان شرکت کننده از ۱۴۳ هزار نفر به ۲۳۰ هزار نفررسیده است.
قاسمی عنوان کرد: تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کانون ها و مراکز وزرشی البرز در سال ۹۲ که  ۲۷ هزار نفر بود در سال ۹۷ به ۴۶ هزار نفرافزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه در بخش توسعه و تجهیز و ایمنی فضاهای ورزشی در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است ، تصریح کرد: در سال ۹۳ در البرز ۳۵ باب فضای ورزشی به ثبت رسید بود در حالی که در سال ۹۷ این تعداد به ۶۵ باب رسید. 
قاسمی دامه داد:عملیات اجرایی ۱۷ زمین‌ چمن مصنوعی را در سال تحصیلی جدید آغاز می کنیم که به یقین نقش مهمی درافزایش سرانه ورزشی خواهد داشت زیرا سرانه ورزشی استان اکنون ۱۲ سانتی متر مربع است  در حالی که در کشور ۳۳ سانتی متر مربع است.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز است.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.