به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، دانش آموزانی که موفق به کسب مدال های رنگارنگ در این رقابت های علمی شدند، در دورۀ تابستانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان شرکت داشتند.

سهم دانش آموزان نخبه مازندرانی از رقابت های المپیادهای علمی یک مدال طلا بود که توسط سید مجتبی عابدی پهنه‌کلایی از دبیرستان شهید بهشتی ناحیه یک ساری کسب شد. وی این مدال را در رشته شیمی کسب کرد و قرار است برای انتخاب تیم ملی شیمی کشور در کلاس‌های طول سال باشگاه دانش‌پژوهان شرکت کند.

محمد امین شعبان‌نیا و امیر حسین جان‌فزا  هر دو از دانش‌آموزان مرکز  شهید بهشتی بابل در رشته ریاضی صاحب مدال نقره شدند. نیما بابایی درزی  از همین مرکز  و شایان نوروزی از مرکز شهید بهشتی تنکابن هم در رشته زیست شناسی مدال نقره گرفتند.

ششمین مدال علمی دانش آموزان مازندرانی شرکت کننده در الپیماد هم برنز است که سیدمحمدرضا تقوی از مرکز شهید بهشتی بابل در رشته نجوم و اختر فیزیک  از آن خود کرد.

همچنین چهار نفر دیگر دانش آموزان مازندرانی از شرکت‌کننده در المپیادهای علمی شامل آرمان بحری در رشته زیست‌شناسی، محمدپیام عزیزی در رشته فیزیک هر دو از دبیرستان شهید بهشتی تنکابن و عرفان گلکار از دبیرستان حاج ابوطالب باقری نکا در شته شیمی و علیرضا عموزاده از مرکز شهید بهشتی بابل در رشته ریاضی صاحب دیپلم افتخار شدند.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران، در مرحله اول المپیادهای علمی سال تحصیلی ۹۸- ۹۷ در محموع ۹ هزار و ۲۶۶ دانش‌آموز مازندرانی شرکت کرده بودند که ۵۸۶ نفر به مرحله دوم راه یافتند  و از این تعداد ۱۲ نفر برای شرکت در دورۀ نهایی پذیرفته شده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم اعلام کرد: المپیادهای علمی یکی از گذرگاه‌های ورود و حرکت دانش‌آموزان در مسیر نخبگی است و راه‌یافتگان مراحل مختلف آن به نسبت موفقیت‌های خود، تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.

عسگری نیکزاد افزود: صاحبان مدال های علمی المپیادی نیز از مزایای ورود به دانشگاه برخوردار خواهند شد.

مازندران در سال تحصیلی گذشته حدود ۵۳۰ هزار دانش آموز داشت که در بیش از چهار هزار مدرسه تحصیل کردند.

  ۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.