عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از شهروندان البرز افزود: طبق دادههای  مرکز آمار ایران، استان البرز با رشد ۱.۵ درصدی مشارکت اقتصادی  مواجه بوده چراکه با بالا رفتن نرخ مشارکت اقتصادی امید به زندگی افزایش می یابد.

وی بیان داشت : این آمار مسئولیت ما را سنگین تر می کند چراکه باید بسترهای رونق تولید و اشتغال استان را ارتقا دهیم تا جمعیت امیدوار جویای شغل ناامید نشوند.

شهبازی گفت : بر این اساس اکنون با فعالیت ها و تعاملاتی که صورت گرفته البرز رتبه نخست کشور در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ و همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را دارد.

استاندار البرز به رشد ۱۵ درصدی اعتبارات عمرانی البرز برای اولین بار در تاریخ استان اشاره کرد و گفت: با ارتقای امنیت استان طی تعامل با دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی استان و همچنین ایجاد هم افزایی و انسجام بین مجموعه استان، البرز جزو رتبه های برتر جذب سرمایه گذاری کشور است.

وی افزود: اکنون نرخ تورم به طور متوسط در کشور ۳۶ است ولی در البرز ۳۴ درصد می باشد.

شهبازی خاطرنشان کرد: در البرز موفق شدیم عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلو ولت استان در باغستان کرج را آغاز کنیم و پست بعدی نیز در دستور کار است.

وی گفت: البرز با مردمانی فرهیخته فاقد کتابخانه مرکزی بود که با تعاملات صورت گرفته عملیات اجرایی این امکان نیز آغاز شد.

استاندار البرز افزود: لکه های صنعتی استان برای بهره مندی از تسهیلات و ارتقا زیرساخت های لازم، یکی پس از دیگری در حال ساماندهی هستند و بوسیله این امر در دو ناحیه صنعتی ماهدشت و داشلیجه تعهد ایجاد ۶ هزار اشتغال را از صاحبان صنایع گرفتیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته علاوه بر اینکه حتی یک خط تولید تعطیل نشد، ۵۹ واحد تحت تملک بانک ها نیز به چرخه تولید بازگشتند.

شهبازی گفت: با تلاش های صورت گرفته، پروازهای مسافربری فرودگاه پیام نیز راه اندازی شده و اکنون شاهد توسعه این پروازها هستیم. وی افزود: تمام مساحت کشت های گلخانه ای استان به ۲۰۰ هکتار می رسید که با برنامه ریزی صورت گرفته، حدود ۵۰۰ هکتار نیز به این مساحت اضافه می شود.

استاندار البرز اضافه کرد: زمانی که مسئولیت استانداری البرز را گرفتم روند پیشرفت پروژه قطار برقی گلشهر - شهرجدیدهشتگرد بسیار کند سپری می شد ولی اکنون با پیگیری های صورت گرفته و جلب توجه ملی و راه گشایی های استانی، بزودی شاهد بهره برداری از این امکان مهم خواهیم بود. وی گفت: در بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از راه های البرز در یک روز ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در روند پیشرفت پروژه های راه سازی استان تخصیص داده شد.

شهبازی افزود: به رغم اینکه البرز استانی صنعتی است در شرایط کنونی و با توجه به فشارهای اقتصادی و تبلیغاتی دشمنان، هیچ گونه تجمع کارگری و کارفرمایی را در البرز شاهد نبودیم چراکه تمام قد در کنار تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هستیم.

وی عنوان کرد: طی یک سال بیش از ۱۴۰ بازدید شهرستانی و روستایی در البرز داشتم و در این بازدیدها همواره دیدارهای مردمی را در دستور کار قرار دادم.

استاندار البرز گفت: همکاران در فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان باید شبانه روزی پای کار باشند تا گره از مشکلات مردم بازکنیم از این رو قرار نیست که هیچ مسئولی از دسترس خارج شود. وی افزود: به حوزه بانوان در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و سیاست های دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای داشتم و برای اولین بار در تاریخ البرز ۳ بانو بعنوان معاونان فرمانداران نظرآباد، فردیس و ساوجبلاغ منصوب شدند.

شهبازی گفت: در انتصاباتم به قومیت و نژاد اهمیتی نمی دهم بلکه کسانی را بر می گزینم که دلشان برای آبادانی میهن بتپد و شبانه روزی برای تحقق اهداف دولت و نظام تلاش کنند.

وی افزود: البرز استانی استراتژیک و مهم برای کشور است و باید با سعه صدر و شکیبایی و در عین حال هوشیاری در آن مدیریت کرد.

استاندار البرز ادامه داد: از تمام مدیران در سطوح مختلف انتظار دارم که دیدار چهره به چهره با مردم را در دستور برنامه های خود قرار دهند.

وی گفت: در بودجه امسال توفیق یافتم با تغییر روند توزیع با همراهی سازمان مدیریت برنامه استان به مناطق محروم همچون طالقان و اشتهارد توجه ویژه ای داشته باشم.

استاندار البرز تاکید کرد: در انتخابات پیش رو نیز در نهایت بی طرفی به برگزاری انتخاباتی امن، مشارکتی و پرشور می پردازیم تا مردم در نهایت آرامش به کاندیدای منتخب خود رای بدهند. شهبازی افزود: با بیان دستاوردهای یک سال اخیر قصد دارم بخشی از حجم کارها و مسئولیت هایم را تشریح کنم و در این زمینه باید با دقت بالایی سیاستگزاری و تصمیم گیری صورت گیرد که دیدار با احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی نیز بخشی از آن محسوب می شود که با علاقه خاصی همواره در دستور برنامه دارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.