به گزارش ایرنا، سید مجید حریری  روز چهارشنبه در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی  استان البرز ، افزود: آشنایی کامل با بازار کشور چین نیازمند مطالعه و بازاریابی اصولی است.

وی با ذکر این نکته که برای توسعه صادرات به چین باید سلایق  بازار این کشور پرجمعیت را  شناسایی کنیم ، گفت: یکی از محصولاتی که می تواند در کشور چین فروش خوبی داشته باشد فرش ماشینی ساده با نقش و نگار بسیار کم  است.

حریری اظهار داشت:  با اینکه چین بازار کیف و کفش دنیا را در اختیار دارد اما  این کشور بزرگترین واردکننده کیف و کفش جهان است که ما نیز می توانیم به راحتی  در این زمینه ورود کنیم .

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از امکانات فرودگاه پیام البرز و پروازهای کارگو این فرودگاه به عنوان یک ویژگی خاص برای صادرات گل وگیاه و گیاهان داروئی به کشورهای هدف از جمله چین نام برد.

 حریری گفت: با بهره گیری از امکانات این فرودگاه دستیابی استان البرز  به بازار سه تا چهارمیلیارد دلاری در چین امکان پذیر است. 

وی افزود: در زمان حاضر مجموع صادرات گیاهان داروئی ایران  ۲۵ میلیون دلار در سال  بوده که  توسعه صادرات در این زمینه نیازمند شناخت بازارهای جدید است. 

حریری  با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی ایران هر سال هشت نمایشگاه در چین برگزار می کند، بیان داشت:  شرط حضور پررنگ  در بازار های این کشور را  شرکت در این نمایشگاه ها ذکر کرد.

در این نشست تفاهم نامه ای بین اتاق بازرگانی و اتاق مشترک ایران و چین به  امضا روسای ۲ اتاق رسید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در این نشست گفت: مرغداری های این استان آماده صادرات گسترده پای مرغ به کشور چین هستند.

رحیم بنامولائی  افزود: با توجه به مصرف بسیار زیاد پای مرغ در کشور چین، سازماندهی صادرات این فرآورده غذایی به این کشور ضروری است.

 وی به سازمان دامپزشکی ایران پیشنهاد داد که با انعقاد یک تفاهم نامه  با کشور چین زمینه  را برای صادرات پای مرغ  به این کشور فراهم کند.

استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی بوده که نقش موثری در تامین نیازهای داخلی و ارزآوری برای کشور دارد.

اکنون حدود ۱۶۰ واحد پرورش مرغ و طیو در این استان فعالیت دارند.

۷۴۱۱/۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.