علی‌محمد چوپانی امروز شنبه در دیدار تجار و بازرگانان گلستانی با هیات تجاری اعزامی از استان ساراتف روسیه در گرگان اظهار داشت: گلستان در تامین مواد اولیه صنایع پتروشیمی مزیت هایی دارد که می تواند مبنای همکاری بازرگانان و تجار دو استان شود.

وی اظهار داشت: تولید صنایع دستی، مرغ و انواع محصولات کشاورزی و برخورداری از جاذبه های فراوان گردشگری از دیگر مواردی است که می تواند به همکاری دو طرف منجر شود.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که می تواند بر سرعت و توسعه همکاری گلستان و استان ساراتف روسیه اضافه کند، تعیین ساز و کار مالی ویژه بر مبنای پول ملی دو کشور ایران و روسیه است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان همچنین تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان و تجار را یکی دیگر از روش های کارآمد در توسعه همکاری های تجاری دو استان دانست

معاون فرماندار ساراتف روسیه هم در این جلسه گفت که این استان آماده امضای تفاهم نامه های مشترک برای افزایش مراودات تجاری در بخش های گوناگون با تجار و بازرگانان ایرانی و گلستانی است.

الکسی ولادمیدویچ با تشریح قابلیت های اقتصادی و کشاورزی استان ساراتف بیان کرد: یکی از اهداف امضای این تفاهم نامه ها، بالا بردن نرخ رشد تعاملات طرفین و بهره مندی از ظرفیت ها برای رسیدن به درآمد بیشتر است.

وی بیان کرد: استان های گلستان و ساراتف، ویژگی های مشترک متعددی در بخش های گوناگون دارند اما به دلیل فعال نبودن یک شرکت مشترک، هنوز این ظرفیت ها در فرایند توسعه به کار گرفته نشده است.

معاون فرماندار ساراتف روسیه افزود: تلاش برای ایجاد یک شرکت مشترک تجاری می تواند بر سرعت همکاری دو طرف در بخش های خرید و فروش گندم، گوشت، ذرت و فعالیت های علمی و دانشگاهی اضافه کند.

در این جلسه همچنین تجار گلستانی و بازرگانان هیات اعزامی از استان سارتف روسیه، به بیان دیدگاه ها در مورد توسعه همکاری در حوزه های فعالیت خود پرداختند.

استان ساراتوف یکی از واحدهای فدرالی روسیه در جنوب غربی این کشور و در مسیر رودخانه ولگا است.

مرکز این استان هم شهر ساراتوف و جمعیت آن حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است .

بر اساس گزارش های رسمی ، گردش مالی میان استان ساراتف با ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۲۶ میلیون دلار بود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.