به گزارش ایرنا، فرشته فهمیده روز دوشنبه در نشست هماهنگی راهیان نور دانش آموزی البرز، اظهارداشت: این برنامه ملی با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ و ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس به اجرا درآمده است .

وی از اعزام کاروان های راهیان نور به عنوان یک حرکت نمادین در تداعی خاطرات و حماسه آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در اذهان عمومی یاد کرد و یادآورشد: اجرای این برنامه مهم ملی به هر ایرانی یادآوری می کند که امنیت و آرامش جامعه سلامی ایران و جایگاه رفیع کشور در دنیا حاصل ایثار عزیزانی است که جانشان را فدای دین، انقلاب، وطن و ولایت کردند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در این سفر معنوی، دانش آموزان بار دیگر با آرمان های امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.
وی عنوان کرد: دراین برنامه ملی دانش آموزان دوره دوم متوسطه با حال و هوای اعزام های دوران هشت سال دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنگی در جنوب بدرقه شوند.

معاون آموزش و پرورش البرز بیان داشت: با همکاری تنگاتنگی که بین سپاه، بسیج و آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد، تلاش می کنیم، دانش آموزان در بهترین شرایط اسکان پیدا کنند و با اجرایی برنامه های ویژه فرهنگی به مناطق عملیاتی اعزام شوند.
فهمیده اضافه کرد: برای افزایش ایمنی، نظارت و کنترل برنامه ها ی مربوط به اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی کشور این نشست مشترک با سپاه استان برگزار شده است تا زمینه توانمند سازی مربیان ویژه اردوی راهیان نور و همچنین اقدامات لازم برای برنامه ریزی و اعزام دانش آموزان البرزی در نیمه اول آبان ماه ۹۸ فراهم آید.
وی تاکید کرد: برای این برنامه ملی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید برنامه ها و اقدامات با محوریت کیفیت بخشی و تربیتی سازماندهی شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این نشست افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی بهترین و مطلوب‌ترین راهکار برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرهنگ ولی شادمان افزود: باید توجه داشت هر چقدر فرهنگ جهاد و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان جامعه ترویج شود، بی‌تردید فرزندانمان در مقابله با حملات دشمنان در جنگ نرم مقاوم‌تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازگویی صحنه‌های افتخارآمیز دفاع مقدس و نشان دادن غیرت جوانان ایرانی برای دفاع از خاک وطن و ناموس خود، باعث ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در این زمینه می شود.

شادمان هدف اصلی از اعزام کاروان های راهیان نور را انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و معرفی از جان گذشتگی و معنویت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به نسل حاضر دانست.

استان البرزحدود ۵۰۰هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.