به گزارش ایرنا، سردار حبیب شهسواری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: قیام عاشورا پیروزی اراده حق بر باطل بود و این قیام ثابت کرد پیروزی تنها به تعداد نیرو نیست و ملت ایران نیز در دفاع مقدس با تاسی از این قیام با کمترین تجهیزات و نیرو در برابر دشمن ایستادگی کرد.

وی اظهار داشت: کشوری که تازه انقلاب کرده بود و از کمترین امکانات جنگی بهره‌مند بود توانست با الگو گرفتن از قیام عاشورا به پیروزی برسد.

وی رهبری امام راحل(ره) را از جمله عوامل مقدس بودن دفاع ایرانیان و به سرمنزل پیروزی رسیدن آنها عنوان کرد و افزود: نقش هدایتگر و فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، الهی و حائز اهمیت بود.

«سردار شهسواری»، حضور مردم در جبهه‌های جنگ و کنار رزمندگان اسلام را از دیگر عوامل مقدس بودن دفاع ایران اسلامی برشمرد و گفت: در خاکریزهای جبهه، این مردم بودند که فرزندان و رزمندگان خود را تنها نگذاشتند.

فرمانده سپاه شهدای استان با بیان اینکه دفاع مقدس را باید در نوع خود یک دانشگاه نامید اظهار داشت: این دانشگاه و تفکر برآمده از آن توانست در منطقه، جریان تکفیری داعش را که کشور عراق را اسیر خود کرده و نابود کند.

وی به برکات حاصل از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر در دوران جنگ از داشتن ساده‌ترین سلاح نظامی و حتی فشنگ و سیم خاردار بی‌نصب بودیم ولی امروز پرورش یافتگان دانشگاه دفاع مقدس دست به تولید مجهزترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها می‌زنند.

سردار شهسواری ادامه داد: هفته دفاع مقدس یادآور خوبی‌ها، زیبایی‌ها، رشادت‌ها و شکوه ایستادگی یک ملت در مقابل زورگویان است که باید بنحو شایسته‌ای به آیندگان انتقال پیدا کند.

 وی به نقش آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رزمندگان جان برکف و مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس ضمن اینکه در جبهه‌های مختلف کشور حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشتند، در دفع تجاوز از مناطق مرزی استان نیز ایفای نقش می‌کردند. 

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.