دکتر سید محسن ابوترابی با اشاره به روند نظارت بر تولید شیرخام در دامداری های استان، اظهار کرد: کنترل دام در برابر بیماری های سل و بروسلوز(تب مالت) با تست و خون‌گیری انجام و دام های راکتور به کشتارگاه انتقال داده شد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام در برابر بیماری بروسلوز نیز انجام می شود، گفت: از طرفی در سطح دامداری های صنعتی و سنتی پایش شیر خام از لحاظ بار میکروبی و کنترل بیماری بروسلوز نیز هر ۴۵ روز یکبار انجام و از شیرخام تولیدی نمونه برداری می شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز با تاکید بر نقش مهم واکسیناسیون دام ها در برابر بیماری بروسلوز، افزود: با پایش شیر خام در واحدهای دامداری استان طی سال قبل و امسال موردی از ابتلا به بیماری بروسلوز مشاهده نشد.

ابوترابی با اشاره به اینکه هر ساله نمونه گیری شیرخام از چند واحد دامداری صنعتی و سنتی مشخص انجام می شود، گفت: در این روش کنترل های لازم در خصوص جلوگیری از آلوده شدن شیرخام به بیماری های دامی صورت می گیرد و با این اقدامات در طول چند سال اخیر تمامی واحدهای دامداری البرز کنترل شده اند.

وی در بخش دیگری به فراوانی تعداد دام ها در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین ظرفیت مربوط به یک واحد دامداری در شهرستان نظرآباد است که بالغ بر ۱۲ هزار راس دام کوچک و بزرگ دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز با اشاره به کسب رتبه نهم کشوری تولید شیر توسط استان البرز، گفت: تولی شیر خام استان طی سال گذشته برابر ۳۷۰ هزار تن بوده است.

ابوترابی میزان تولید شیرخام استان در شش ماهه نخست سال جاری را حدود ۱۹۶ هزار تن اعلام کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1262612
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.