آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه ۲ واقعه مهم تاریخی در روزهای پایانی ماه ذی الحجه رخ داد که هر کدام از آنها به تنهایی قابل بحث مفصل و گفت و گو است، افزود: یکی داستان مباهله است به طوری که امیرالمومنین (ع) در حالت رکوع انگشتر خود را هدیه دادند و دیگری نازل شدن سوره مبارکه حل اتی (دهر) است که به عنوان روز خانواده نامگذاری شده است.

خطیب جمعه کرج افزود: مباهله معجزه پیامبر اسلام (ص) و جایگاه آن بسیار رفیع و در کنار غدیر است؛ در روز نزول سوره مبارکه هل اتی هم باید از خانواده تجلیل شود و بر این پایه جشن بزرگی در کرج تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی هم در کنار این جشن برپا می‌شود، ادامه داد: خانواده از نظر اسلام مهم و البته مورد طمع دشمن است، به طوری که با عناوین و ترفندهای مختلف در تلاش برای از کار انداختن خانواده هستند.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: دشمنان خانواده و به خصوص بانوان را مورد هدف قرار می دهند، چرا که زن رکن اصلی خانواده است؛ زن نه به عنوان کارگر و خدمتگزار بلکه به عنوان کانون مهر و محبت، محور پیوند صمیمی اعضای خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه نبود زن، خانواده را از محبت، نشاط، آرامش و امنیت خالی می کند اظهار داشت: خانواده‌های غیرمسلمان در اکثر مناطق دنیا با مشکل مواجه هستند، چرا که در خلقت خداوند دستکاری کرده اند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: آنها آنچه را که خالق بشر فرمود کنار گذاشتند و به تفکرات ناقص بشری برای اداره بشر روی اوردند که جواب نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه به غیر از اسلام کسی حرف قابل قبولی برای استحکام خانواده ندارد، ادامه داد: نگاه اسلام به خانواده بسیار رفیع است و به خصوص زن را مظهر برخی از صفات الهی می داند، در حالی که دنیای غرب آن را تا حد صفات شیطانی پایین آورده است.

نماینده ولی فقیه در البرز اضافه کرد: غرب تلاش کرد شیطان صفت بودن را به زن بقبولاند که متاسفانه برخی‌ها هم پذیرفتند و خانواده را متلاشی کردند؛ رب العالمین به معنی پرورش دهنده به دست خداوند متعال است که همین پرورش در خانواده بر عهده زن گذاشتند.

وی ادامه داد: آنها (دشمنان) مهمترین مسئولیت زن را به اسم این که او نباید در خانه محدود شود گرفتند تا در بیرون از خانه کارهای مردانه انجام دهد که بر خلاف فطرت و روح زن بود.

امام جمعه کرج تصریح کرد: کسی با مسئولیت اجتماعی بانوان مخالفتی ندارد اما نباید وظیفه اصلی تحت تاثیر قرار بگیرد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: دلیل تاکید بر حفظ حجاب این است که بی توجهی به آن مقدمه ای برای تخریب خانواده خواهد بود.

وی با یادآوری بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها و مسئولان به نوع لباس و ورود برخی کالاها به کشور اضافه کرد: اگر دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل کنند بسیاری از این مسائل حل می شود؛ نکته ای که رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان نیز به آن اشاره کردند.

امام جمعه کرج در ادامه با یادآوری دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان گفت: دستگاه‌های مرتبط و به خصوص دستگاه‌های اطلاعاتی باید به اقدام‌های سازمان یافته ضد فرهنگی و ارزشی و نفوذ در امور فرهنگی مانند هنر سینما و تئاتر وارد شدند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: نباید هر کس هر کار دلش خواست انجام دهد، بلکه باید طبق ضوابط و ارزش‌های انقلابی عمل شود؛ نمی‌توان به اسم شرکت یا بیمارستان خصوصی ارزش های انقلابی را حذف کرد.

وی با بیان اینکه اگر جزو این کشور هستید و اینجا زندگی می کنید باید به قوانین احترام بگذارید، ادامه داد: بیمارستان، بانک و شرکت حریم خصوصی نیست همه در انظار مردم است؛ اینکه ما خصوصی هستیم دلیل نمی‌شود و باید موازین و قوانین جمهوری اسلامی پایبند بود و دستگاه‌های نظارتی باید به این مسئله ورود کند.

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما باید در قصه و فیلم‌های تولیدی دقت کند گفت: برخی از این قصه‌ها بیشتر راه غلط را نشان می‌دهد؛ برای مثال سریال‌های ماه مبارک رمضان در مدت طولانی قتل، بزه، جنایت و دروغگویی را به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که رهبری معظم انقلاب و بزرگان خواسته اند که همه در مسیر امید به جامعه حرکت کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به آغاز هفته دولت (دوم شهریور) و قدردانی از خدمات و تلاش های دولت برای مردم گفت: طبق فرمایشات رهبری معظم انقلاب اگر مسئولان قوای سه گانه این فرصت را نعمتی برای خود بدانند و آخرتشان را آباد کنند بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

امام جمعه کرج با یادآوری تاکید مجدد رهبری بر تولید داخلی به عنوان کلید حل مشکلات داخلی گفت: باید به تولیدکننده به عنوان رزمنده اسلامی جنگ اقتصادی نگاه کنیم و از او  پشتیبانی لازم هم داشته باشیم.

آیت الله حسینی همدانی افزود: هر رزمنده ۱۱ نفر برای پشتیبانی می خواهد؛ وقتی در دادن مجوز، ارائه وام توسط بانک به سرمایه گذاران، فراهم شدن مواد اولیه و مسائل دیگر سنگ اندازی می شود سخن گفتن از رونق تولید لطیفه است.

وی تصریح کرد: طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب همه تلاش‌ها باید برای از بین بردن فقر و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی باشد.

امام جمعه کرج  ادامه داد: دستاوردهایی از جمله ساخت سامانه موشک پدافند هوایی به دشمن نشان می‌دهد که هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ این سامانه در کنار ایمان فرزندان رشید اسلام نفس مستکبرین و متجاوزین به کشور اسلامی را در سینه حبس خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطر نشان کرد: حرکت این عزیزان به درستی مصداق فرمایش رهبرشان است که از دشمن نترسیدند و با داشته‌های داخلی در درون تحریم‌های سخت به این قله ها رسیده و عقب‌گرد را خیانت می دانند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: وقتی سخنان رهبر معظم انقلاب به این شفافیت مطرح است، چرا دوباره دنبال مسائل می‌رویم که رسما از خطوط قرمز عبور می‌کند و شائبه ترسیدن در مقابل دشمن بوجود می آید؛ مواردی از جمله قدرت موشکی و ارتباطی خطوط قرمز است و قابل مذاکره نیست.

امام جمعه کرج در بخش دیگری تاکید کرد: محکومان دادگاه، مجرمان سیاسی و افراد مساله دار در دستگاه‌های امنیتی نباید در دستگاه‌های مختلف به خصوص شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه به کار گرفته شوند.

آیت الله حسینی همدانی رسیدگی سریع به وضعیت کودکان کار در کرج را خواستار شد و افزود: باید برای رسیدگی به مسئله که بخش عمده ای در استان از جمله اتوبان را در بر گرفته فکر عاجلی شود.

وی با یاداوری در پیش بودن انتخابات مجلس و انجام فعالیتهای تبلیعاتی زودهنگام توسط برخی نامزدها گفت: شیوه های تبلیغ و معرفی کاندیداها باید رصد شود و مردم به وعده های دروغ و آنها که قابلیت اجرایی ندارد توجه داشته باشند.

امام جمعه کرج  اضافه کرد: تبلیغات زودرس یکی از مواردی است که باید برای آن امتیاز منفی گرفته شود، افرادی که از اکنون کار تبلیغات را شروع کردند را نباید افراد صادقی دانست.

امام جمعه کرج گفت: در حالی که صداقت مهمترین مولفه برای یک نماینده است، گاهی افرادی که کار تبلیغاتی را شروع کرده اند، عکس می‌گیرند و صحبت می کنند با تذکر مواجه می شوند به دروغ می‌گویند که هنوز تصمیم به شرکت در انتخابات نگرفته ایم.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.