برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در ایام دهه ولایت و امامت توسط هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه ها، موسسات و مراکز قرآنی و فرهنگی و... انجام گردید.

ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت به منظور تبیین هر چه بیشتر و بهتر جایگاه ولایت و امامت در استان انجام شده است.

از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر به عنوان دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز غدیر خم را یکی از مهمترین وقایع تاریخ دین اسلام توصیف کرد و گفت: باید تمام توان دستگاه ها و متولیان امر فرهنگ در راستای تبیین و آگاهی بخشی به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان در رابطه با واقعه غدیر خم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق افزود: پیش از این برای این ایام 105 عنوان برنامه به تعداد سه هزار برنامه پیش بینی شده بود ولی تا پایان این دهه بیش از چهار هزار برنامه برگزار شد.

برگزاری همایش فرهنگی با موضوع غدیر توسط ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان البرز، نمایش واقعه غدیر خم در هیئت های مذهبی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری همایش غدیر ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی از جمله این برنامه هاست.

سخنرانی به منظور تبیین واقعه غدیر خم، برپایی جلسات معرفتی در سطح مساجد استان، توزیع نذورات در بین نیازمندان توسط روحانیون مستقر، اهدا هدیه به جوانان و نوجوانان مسجد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، قرائت خطبه غدیرو قرائت زیارت عاشورا از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

تعزیه خوانی و پرده خوانی غدیر، تکریم سادات، مجالس عقد اخوت، جشن ازدواج 110 زوج، قصه گویی برای کودکان، نمایشاه کتاب، شعبده بازی، اسندآپ کمدی و... از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت در استان البرز بوده است.

ولایی برنامه ریزی لازم برای جذب نسل جوانان جامعه به ارزش ها و شعائر دینی را یکی از مهمترین راهبردهای مهم تبلیغات اسلامی در استان البرز عنوان کرد و گفت: بیشترین مخاطبان روحانیون در این ایام جوانان و نوجوانان هستند.

وی جلسات پرسش و پاسخ، اجرای گفتمان دینی را از دیگر اقدامات روحانیون در استان به منظور تبیین جایگاه امامت و ولایت در اسلام برای نسل جوان جامعه برشمرد.

6156/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.