به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: عید غدیر منشاء وحدت است و دارای مضامین عالی و بلندی است که رسول خدا (ص) آن را به استناد به آیات قرآنی پیش بردند.

وی ادامه داد: رابطه غدیر با مهدویت از مباحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این مساله مهم معرفتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه کرج گفت: حضرت رسول اکرم (ص) دراین مبحث مهم نبوت را به امامت متصل کرد و به  ۲ نکته امامت در خاندان حضرت علی (ع) که با امیرمومنان (ع) آغاز و به حضرت حجت ختم می شود،  خصوصیات امام عصر (عج) اشاره داشتند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: رسول اکرم (ص) ویژگی های قابل توجهی از حضرت امیرمومنان (ع) در این خطبه می گوید و خطبه غدیر محتوای قابل توجهی دارد بطوریکه دشمن عدم نشر آن را دردستور کار داشت.

وی خاطرنشان کرد: به صورت عمیق باید به خطبه غدیر پرداخت و روی مسائل فوق فعالیت ویژه صورت گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به نام مقام معظم رهبری در موضوع حج گفت: مقام معظم رهبری در این نامه برائت از مستکبران را مورد توجه قرار داده اند بنابراین لازم است با برگزاری جشن های پرمحتوا این مهم در مساجد نیز مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به روزجهانی مساجد نیز افزود: مساجد باید محل رفت و آمد جوانان باشد و کارگزاران رفتارهای مناسبی را دراین زمینه داشته باشند چرا که مسجد محل تربیت شهروندان است و انسان ها در این مکان مقدس درس مقاومت را می آموزند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: باید تربیت نیروهای جهادی را در مساجد داشت و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری بیاد شعار خدمت رسانی برای تحقق عدالت را همگانی کرد.

وی اظهار داشت: اگر امروز به حال  روز تعدادی از مسئولان توجه کنیم متوجه خواهیم شد که در زندگی خود مسجدی نبودند بنابراین به این نکته باید توجه داشت که مدافعان حرم ، شخصیت های افتخارآفرین و دانشمندان هسته ای همه مسجدی بودند .

امام جمعه کرج تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی از جمله آمریکا تا زمانی که مسجد است آرامش نخواهند داشت و محله ای که در آن منکرات است مسجد و اهل آن خوب عمل نکرده اند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز بازگشت اسرا به میهن اسلامی گفت: همه باید قدردان این سفیران نظام اسلامی و تلاش ها ، سختی هایی که برای حفظ ارزشهای اسلامی داشتند، باشیم .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به سالروز وزارت دفاع نیز بیان داشت: صنعت دفاعی امروز کشور نمادی از اتکاء به توان داخلی و خودکفایی به رم تحریم ها است که دستاوردهای قابل توجهی برای کشور داشته است.

رفتار ویژه مقام معظم رهبری در ملاقات با جنبش انصار الله یمن در برابر مستکبران و نامه مستضعفان ، تاکید بر برگزاری جشن های باشکوه غدیر ازدیگر موضوعاتی بود که امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه به آنها پرداخت .

وی همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی درسالجاری از نمازگزاران خواست تا در انتخابات پیش رو توان و انگیزه داوطلبان را مدنظر قراردهندو افراد جهادی را برای این مهم انتخاب کنند.

سالروز ولادت امام هادی (ع) از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه کرج به آن پرداخت و افزود: امام زحمات بسیاری برای نشر اسلام داشتند و امروز باید از این امام بزرگوار الگو برداری کرد و از فرهنگ و زندگی به سکب غرب مسئولان باید فاصله بگیرند و دنبال حل مشکلات مردم باشند .

همچنین امام جمعه کرج با اشاره به سالروز ولادت امام کاظم (ع) نیز گفت: این امام بزرگوار نیز مصداق نظریه مقاومت است که به رغم زندانی بودن اقدامات موثری را در نشر دین و مبارزه با استکبار داشت .

وی ادامه داد: ادب زیور انسان است که سبب جایگاه او درجامعه می شود امروز باید هرچه بیشتر این مهم در جامعه به ویژه در تربیت فرزندان مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در این زمینه آموزش روش درست زندگی و آداب صحیح از جمله نماز و روزه را باید به فرزندان آموخت.

۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.