رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: کشور در حال حاضر دچار مشکلاتی شده که بدون کمک بخش خصوصی نمی توان این معضلات را حل کرد، لذا دولت باید زمینه ای را فراهم کند تا مسیر فعالیت بخش خصوصی هموارتر شود .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، رحیم بنامولایی، 19 مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهارکرد: اتاق بازرگانی وظیفه واسطه‌گری و ساماندهی ارتباط بین تولیدکنندگان و صنعتگران را به عهده دارد .

وی با اشاره به اینکه استراتژی اتاق بازرگانی متکی بر افزایش تولیدات غیرنفتی و عدم وابستگی به دولت است، افزود: ما به دنبال جذب افرادی هستیم که اصالت عمل دارند و شفاف سازی را سرلوحه اعمال خود قرار داده اند .

این مسئول بیان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه کارکردن و تصمیم سازی کمی دشوار شده است چون مراکز تصمیم گیری در بخش دولتی و خصوصی زیاد شده که این وضعیت بستر نارضایتی، بروکراسی و فسادهای مالی را ایجاد کرده است .

بنامولایی اضافه کرد: کشور در حال حاضر دچار مشکلاتی شده که بدون کمک بخش خصوصی نمی توان این معضلات را حل کرد، لذا دولت باید زمینه ای را فراهم کند تا مسیر فعالیت بخش خصوصی هموارتر شود .

وی با تاکید براینکه ما امروز باید به فکر تولید ثروت و رونق اقتصاد باشیم تا کشور از این وضعیت نجات پیدا کند، گفت: اتاق های بازرگانی تولید ثروت را در دستور کار خود دارند و با حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به تحقق این هدف کمک می کنند .

رئیس اتاق البرز تصریح کرد: حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان راهی برای تولید ثروت و رونق اقتصاد است، باید نگاه سنتی به کسب و کار را کنار بگذاریم و به ایده ها و روش های جدید فرصت بدهیم تا وارد میدان شوند .

وی تاکید کرد: نگاه ها باید به مسئله تولید و اقتصاد اصلاح شود، باید جزیره ای عمل کردن را کنار بگذاریم و شفافیت را سرلوحه کارهایمان قرار بدهیم .

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه برخی با شفافیت سازی مشکل دارند چون می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و این وضعیت قطعا به نفعشان است اما باید سازوکاری را ایجاد کنیم که بساط این افراد برچیده شود و به آنها ثابت کنیم که بخش خصوصی جای جولان سواستفاده گران نیست .

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد شهرک های تحقیقاتی در کنار شهرک های صنعتی تاکید کرد و گفت: یکی از روش های تحقق اقتصاد مقاومتی پرهیز از موازی کاری است، با ایجاد شهرک های تحقیقاتی بسیاری از موازی کاری ها در حوزه صنعت و تولید از بین می رود و سرمایه گذاری و صرف انرژی در مسیر درست عملیاتی می شود .

بنامولایی گفت: اگر می خواهیم توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را رقم بزنیم باید دست از شعار برداریم و وارد میدان عمل شویم، با برنامه پیش برویم و دست مفسدان را از این عرصه کوتاه کنیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.