به گزارش ایرنا، حمید نادگران، سه شنبه در جلسه شورای اداری فارس در شیراز افزود: دانشگاه شیراز با داشتن بیش از 17 هزار دانشجو در 75 رشته تحصیلی و بیش از 350 رشته – گرایش در قالب 15 دانشکده یکی از دانشگاه های برتر کشور در تراز ملی و بین المللی است.
وی ادامه داد: در این جهت، کارآفرینی و نوآوری و باور به حرکت های نوظهور علمی با حضور دانشگاه در متن جامعه، تبیین مسائل و مشکلات و ارائه راه حل برای آنها مسیر حرکت این دانشگاه را ترسیم می کند.
او اظهار داشت: این دانشگاه، تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و ماهر و به کار گیری عنصرخلاقیت و تفکر در کارآفرینی و انجام فعالیت های دانش بنیان مبتنی بر تولید ثروت و رفاه را از اهداف اصلی خود قرار داده است و معتقدیم که این امر فقط می تواند بخشی از نقشه راه آموزش و پژوهش کشور برای ماندن در صحنه بین المللی و رفع حمله های رقیبان باشد.
رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: معتقدیم که انحصار در قالب های سنتی، سلیقه ای و بی هدف آموزش و پژوهش باعث از بین رفتن بیش از پیش فرصت ها خواهد شد و ادامه این وضع مشکلات بسیاری برای جامعه و فضای علمی کشور ایجاد خواهد کرد.
نادگران افزود: ایجاد اعتماد 2 طرفه بین اصحاب صنعت و دانشگاه از ابتدا باید مد نظر قرار گیرد و دانشگاه شیراز در این جهت گام های ارزشمندی برداشته است.
وی اظهار داشت: امروز توجه جدی به حوزه علوم انسانی و اجتماعی سرلوحه کار این دانشگاه قرار گرفته و به همین دلیل این دانشگاه متقاضی ایجاد مراکز نوآوری در حوزه های علوم انسانی بوده است.
او ادامه داد: هچنین رشد و گسترش حوزه انرژی های نو که دغدغه بزرگ و محیط زیستی امروز همه ماست، لزوم ایجاد یک مرکز در این زمینه را اجتناب ناپذیر کرده است.
رئیس دانشگاه شیراز گفت: فقط با حرکت در این مسیر است که الزامات و مسئولیت اجتماعی دانشگاه و استادان آن به منصه ظهور می رسد و قرار گیری دانشگاه در متن جامعه را عملی و ممکن می سازد.

**عملکرد شرکت های دانش بنیان باید تقاضا محور باشد
رئیس پارک علم و فناری استان فارس هم گفت: شرایط امروز ایجاب می کند که عملکرد شرکت های دانش بنیان تقاضا محور باشد.
فرید مُر، نحوه عملکرد امروز شرکت های دانش بنیان را عَرضه محور دانست و افزود: این بدان معناست که یک فرد نخبه با نوآوری خود محصولی را عرضه می کند که شرایط تحریم ایجاب می کند که این عملکرد تقاضا محور باشد تا تقاضاها از مجاری خاصی به این شرکت ها منتقل و از ظرفیت این جوانان خلاق استفاده شود.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان نیازمند حرکت های فرهنگی نیز هستند تا بتوانند سرمایه گذاری کنند.
او اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان بیش از هر چیز به سرمایه گذاری خطر پذیر نیاز دارند که این هنوز در سرمایه گذاری ما شکل نگرفته و هنوز نگاه سرمایه گذاران ما به سرمایه گذاری های سنتی از جمله سرمایه گذاری در مِلک است.
رئیس پارک علم و فناوری فارس افزود: اگر این روند تغییر کند کمک خواهد کرد که شرکت های دانش بنیان ما به سرعت به تجاری سازی برسند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.