به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز چهارشنبه در نشست واحد استانی شبکه ملی جامعه و دانشگاه افزود: در این خلاصه سیاست منطقه آزاد، باید برای این اتفاق با پیش بینی راهکارهای مناسب چشم انداز بهتری را برای استان متصور شویم.
وی ادامه داد: چنانچه پیش از ایجاد منطقه آزاد به مدل تامین مالی برای ایجاد و توسعه زیر ساخت ها در این منطقه فکر نکنیم به سرنوشت بقیه مناطق آزاد تجاری کشور دچار می شویم.
مصلح بیان کرد: ما باید بدانیم بکارگیری منابع دولتی در توسعه زیر ساخت های منطقه آزاد بوشهر ضرورت است
اما با توجه به اینکه دولت برای اختصاص اعتبار به آن ممنوعیت دارد باید مدلی مالی را پیش بینی کرد که زیرساخت های مهم نظیر خط ریلی، آب و غیره برای منطقه آزاد بوشهر مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: می توان برای منطقه آزاد بوشهر و توسعه جدی تر آن، یک هم پیمان بین المللی در نظر گرفت که در شرایط کنونی کشور قطر می تواند موثر باشد.
مصلح یادآور شد: با این وجود موفقیت منطقه آزاد بوشهر به تصویرسازی مناسب برای آن بر می گردد.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر یادآور شد: باید از منطقه آزاد به عنوان فرصتی برای زنجیره مکمل مزیت های استان از جمله خرما، آبزیان، پتروشیمی ها بهره ببریم.
مصلح اظهار داشت: همچنین باید سازوکارهای قانونی برای جلوگیری از دلالی زمین در آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در این ارتباط باید مثل تجربه برخی مناطق آزاد جهانی در هر مقطعی، سرمایه گذاران در ازای زمین دریافتی به هیات امنای آن منطقه گزارش کتبی ارائه دهند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: همچنین باید کارکرد، چشم انداز، ماموریت ها و اینکه این منطقه آزاد عمومی یا تخصصی است؟ مشخص شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.