استاندار البرز با عنوان اینکه بخش اجرایی کشور با جدیت درصدد تقویت ارتباط با دانشگاه ها است، گفت: مدیران اجرایی در راستای پیشبرد اهداف نظام و برنامه های دولت با قدرت گام برمی دارند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت های موجود در راستای ارتقا استان بهره برد، افزود: بسیاری از دستگاه ها امکاناتی دارند که می توان از آنها برای پیشبرد برنامه های توسعه ای البرز استفاده کرد.

وی هدف از برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را اتخاذ تدابیری برای استفاده از توان بخش خصوصی دانست و ادامه داد: انتظار می رود در قالب این جلسات، پیشنهادات بخش خصوصی راهبردی و عملیاتی شود.

نجفی با اشاره به ارائه گزارش شرکت آبفا البرز، گفت: منابع متعددی در حوزه آبفا وجود دارد و این امکان برای بخش خصوصی فراهم است که با ترسیم چشم انداز و برنامه ریزی صحیح در این راستا پیشقدم باشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید در حوزه تصمیم سازی و اجرای اهداف استان ورود جدی داشته باشد، افزود: برای سرمایه گذاری در حوزه آبفا استان طی فراخوانی متقاضیان، مورد بررسی قرار می گیرد.

استاندار البرز، اضافه کرد: بررسی قوانین جاری و چالش ها در راستای اجرای پروژه ها حائز اهمیت است ولی برخی موانع بواسطه عدم پیگیری جدی مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون صنعت و دانشگاه پیوند و تعامل خوبی با هم دارند، گفت: در شرایط فعلی نمی توان بر این باور بود که صنعت و دانشگاه با یکدیگر بیگانه هستند به این دلیل که در کشور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها که مستقیم با صنایع در ارتباط هستند، از دل دانشگاه ها بیرون آمدهاند.

نجفی افزود: همواره بخش اجرایی کشور بخصوص در دولت تدبیر و امید به دنبال اتصال با دانشگاه ها برای بهره مندی از پژوهش ها بوده از این رو در استان البرز نیز به جهت این پیوند، فرصتهای بسیار خوبی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه البرز از دیرباز پایگاه علمی کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: بزرگترین مراکز تحقیقاتی کشاورزی البرز از گذشته زبانزد است و در حوزه تولیدات دارویی استان پروژه های بزرگی محقق شده است.

استاندار البرز گفت: مدیران اجرایی در سطوح مختلف با جدیت در راستای پیشبرد اهداف نظام و برنامه های دولت حرکت می کنند و وقت و انرژی خود را برای بهبود وضعیت کشور گذاشته اند و این امر در البرز در سایه تعامل و هم پوشانی، بیشتر جلوه گر است.

وی افزود: باید اقدامات صورت گرفته و تلاش هایی که می شود را مورد حمایت قرار دارد منصفانه نیست برای شکل دادن یک اندیشه خاص زحمات دیگران را نادیده گرفت.

نجفی عنوان کرد: همواره درصدد جذب سرمایه گذاران و بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی هستیم ولی بخش خصوصی نیز باید با ارائه برنامه های خود رغبت ایجاد کند.

استاندار البرز گفت: مصوبات جلسات باید به جد پیگیری شود تا به اجرا برسد قرار نیست جلسات صرفا به منظور پر کردن تقویم باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.