نماینده ولی فقیه در استان البرز درخصوص استفاده از منابع با رعایت و صرفه‌جویی و نه اسراف، خواستار حفظ منابع طبیعی و خدادادی به ویژه درشرایطی که کشور در تحریم‌های مختلف دشمنان است شد.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در همایش جامعه روحانیت استان البرز که با هدف آشنایی و اشاعه آموزه‌های مدیریت مصرف آب و برق درکرج برگزار شد گفت: برای اینکه تأثیر آموزش و اشاعه فرهنگ صرفه جویی درجامعه گسترش یابد، باید اول از خودمان شروع کنیم و پیش قدم باشیم و اخلاق حسنه را اشاعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه مالک حقیقی آب خداست افزود:کسی حق ندارد بیش از اندازه به منابع آب و برق دسترسی داشته باشد و مصرف کند،آب و هوا مالک ندارد؛ مالک اصلی خداست و هرکسی که می‌گوید آب مصرف می‌کنم و پولش را می‌دهم در اشتباه است، در واقع پولی که مردم بابت آب می‌پردازند، پول آب نیست بلکه هزینه‌های خدمات استحصال و انتقال آب است.

امام جمعه کرج به خشکی پوست و چروکیدگی انسان‌هایی که پیر می‌شوند اشاره کرد و در این مثال گفت: با برداشت بیش از حد آب از چاه‌ها زمین هم مثل پوست انسان آب خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود.

وی فرهنگ سازی را فقط برای مردم ندانست و گفت: باید سیستم‌های اجرایی کشور از دولت و نیروهای نظامی و انتظامی هم زیر ساخت فرهنگی داشته باشند تا بتوان از مردم هم انتظار رعایت آنها را داشت، مثلاً همین شبکه‌های توزیع آب شهری، چقدر نشتی دارد و به چه میزان آب از آنها هدر می‌رود، بنابراین وظیفه آبفا علاوه بر فرهنگ سازی، اصلاح شبکه‌های فرسوده هم هست.

حسینی همدانی در بخشی دیگر از سخنان خود بارندگی‌های خوب بهار 98 را امری دانست که ممکن است به اشتباه در اذهان مردم فراوانی آب را تداعی کند و اظهار کرد: برداشت از سفره‌های زیرزمینی سال‌های طولانی انجام و ذخایر چند صد ساله برداشت شده، پس باید دقت کرد؛ برق هم مثل سایر منابع و انرژی با زحمت فراوان تولید می‌شود، پس باید در استفاده از آن هم دقت بیشتری شود.

وی با بیان روایت‌های گوناگون از پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین (ع) درخصوص استفاده از منابع با رعایت و صرفه‌جویی و نه اسراف، خواستار حفظ منابع طبیعی و خدادادی به ویژه درشرایطی که کشور در تحریم‌های مختلف دشمنان است شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.